بازرسان کار موظف هستند با نگاه سختگیرانه بر رعایت مسائل ایمنی نظارت داشته باشند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد هدف از انجام بازدید و بازرسی از شرکتهای دارای نیروی کار بالا را بررسی مسائل و مشکلات حوزه کارگری عنوان کرد و گفت: بازرسان کار موظف هستند با نگاه سختگیرانه بر رعایت مسائل ایمنی نظارت داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)، «محمدرضا فلاحتی» با حضور در شرکت شیشه مظروف یزد ضمن بازدید از خط تولید این شرکت، با مدیرعامل شرکت دیدار و گفت وگو کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد در این دیدار «شیشه مظروف» را یکی از شرکت های خوب معرفی کرد و ادامه داد: شرکت شیشه مظروف از جمله واحدهای تولیدی است که تاکنون شکایتی از آن به مراجع حل اختلاف این اداره کل اعلام نشده و همواره حقوق و مزایای پرسنل خویش را به موقع پرداخت کرده است.


فلاحتی رعایت مسائل ایمنی در واحدهای تولیدی که عوامل پرخطر در آنها محسوس است را بسیار ضروری برشمرد و افزود: سهل انگاری در رعایت مسائل ایمنی باعث ضرر و زیان به واحد تولیدی و همچنین نیروی انسانی آن می شود که اگر اتفاقی برای کارگران رخ دهد، مسائل و مشکلات عدیده ای را برای جامعه، خانواده کارگر و خود کارگر ایجاد می کند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود: مدیران واحدهایی که از کنار مسائل ایمنی و برطرف کردن مناطق حادثه خیز شرکت با توجه به اخطارها و ابلاغیه هایی که به آنها می شود با سهل انگاری عبور می کنند، قطعا باید عواقب قانونی آن را بپذیرند و پس از ابلاغیه هایی که صورت می گیرد دیگر جای گلایه نیست چرا که حفظ جان کارگران برای ما از همه چیز مهمتر است.
فلاحتی بررسی مسائلی در حوزه ایمنی و بهداشت محیط کار، تشکل های کارگری و مواردی از این قبیل را، از اهداف دیگر انجام این بازدیدها عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha