اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: هدف پلیس از اجرای اینگونه طرح ها فرهنگ سازی و نهادینه کردن یک رفتار درست ترافیکی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)؛ سردار "سیدتیمور حسینی" در اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران و تخلفات رانندگی گفت: طرحی در راستای انتظام بخشی شد آمدی در حال اجراست که هدف آن برخورد با تخلفات حادثه ساز و مصادیق آن  سد معبر، توقف دوبله، پارک در محل جانبازان و ... است.

وی افزود: در حال حاضر موتورسواران به علت مانور بالا، برای عبور از هر مکانی استفاده می کنند و این طرح  برای جلوگیری از ضرر و زیان خود موتور سوار و تخلفات حادثه ساز است.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان این که به هیچ عنوان در اجرای این طرح نگاه کمیتی نداریم، تاکید کرد: تلاش پلیس برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن و ترویج یک رفتار درست ترافیکی است و در این مسیر همه هم و غم خود را به کار خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: به همه ماموران تأکید شده که از هرگونه تنش و درگیری با مردم خودداری و نهایت سعه صدر را به کار گیرند و از اقدامات ایجابی و در نهایت سلبی استفاده کنند.

سردار حسینی ادامه داد: امروز مردم از پلیس مطالبه  دارند و ما نیز وظیفه داریم این مطالبه به حق مردم را پیگیری کنیم و در ۲۰ میلیون نفر ساعت ترددی که در تهران انجام می شود با انضباط بخشی مناسب از اتلاف وقت مردم بکاهیم.

اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به این که در موضوع شد آمدی، ترافیک شهری و جاده ای  ۲۶ دستگاه مسئولیت دارند خاطرنشان کرد: ما بر حسب وظیفه و قانون به وظایف خود عمل می کنیم و از دستگاه هایی که در این زمینه وظیفه دارند مطالبه داریم بیش از پیش به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: قدر مسلم این است که تقویت ناوگان عمومی در دستور کار قرار گیرد و مطالعه آمایشی به درستی انجام شود و هرچه سریعتر سامانه های نظارتی هوشمند بتوانند نقش خود را ایفا کنند و تا زمان رسیدن به نقطه مطلوب از مسکن های موقت استفاده کنیم تا بتوانیم به نقطه مورد نظر برسیم.

سردار حسینی با بیان این که اجرای این طرح نقش بسیار پررنگی در باز کردن گره‌های ترافیکی دارد، گفت: با اجرای این طرح، تخلفات موتورسیکلت‌سواران به حداقل می‌رسد و پیش‌بینی شده که ساماندهی موتورسیکلت‌سواران 30 درصد از گره‌های ترافیکی را باز می‌کند.

سردار حسینی در پایان با تأکید بر این موضوع که در اجرای این طرح به هیچ عنوان به دنبال کمیت نیستیم خاطرنشان کرد: ما در این طرح اعلام کرده ایم که اگر یک نفر را بتوانیم قانون پذیر و یا از حادثه ای برای آن جلوگیری کنیم با ارزش تر از این است که ۱۰۰۰ نفر را توقیف کنیم و هیچ تغییری در رفتار آنها مشاهده نشود، به همکاران ابلاغ کرده ایم که اگر کسی متوجه اشتباه خود شد و تخلف حادثه سازی نداشت فقط چند ساعتی موتور آن ها متوقف شود.#

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha