کارگروه تفکیک از مبدا برای مدیریت پسماند در کشور تشکیل می شود

معاون رییس جمهور گفت: با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و سمن ها کارگروه جدیدی جهت تفکیک از مبدا برای مدیریت پسماند در کشور تشکیل می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)، علی سلاجقه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست در چهل و هشتمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند بیان کرد: در حوزه مدیریت پسماند در این کارگروه 161 مصوبه داشتیم که نزدیک به 60 درصد آن اجرایی شده است و باقی آنها نیز در میدان در حال طی روند عملیاتی است.
وی با اشاره به اینکه عملکرد دستگاه های مختلف در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: متاسفانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی بدترین عملکرد را در کارگروه ملی مدیریت پسماند دارد که تعداد حضور در جلسه و انجام وظایف توسط این سازمان صفر است.
معاون رییس جمهور اضافه کرد: وزارت کشور و نیرو از جمله دستگاهایی هستند که در این کارگروه عملکرد مثبتی داشتند و سازمان محیط زیست نیز به 80 درصد وظایف محوله خود در این خصوص عمل کرده است.
سلاجقه گفت: متاسفانه در محلات دفن زباله و لندفیل ها نتایج مثبتی نداشتیم و در حال دفن سرمایه کشور هستیم که در این خصوص مقرر شد کارگروهی تشکیل شود تا از ظرفیت ائمه جمعه در شهرستان ها و سمن ها استفاده کنیم تا برای فرهنگسازی در حوزه تفکیک زباله اقدامات موثری انجام گیرد.

تا پایان سال یک گزارش ویژه در خصوص قانون هوای پاک تهیه خواهد شد

وی ادامه داد: خوشبختانه دستگاه ها پای کار هستند اما پسماندها در کشور به صورت میدانی مدیریت می شود و ما متولی برای پسماند در کشور نداریم و اگر سامانه پسماند در کشور اتفاق بیفتد و شرایط شفاف تر شود، قطعا این حوزه از حالت مافیا خارج خواهد شد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برنامه های هفته هوای پاک در سطح کشور، اظهار داشت: خوشبختانه با تاکید ریاست محترم جمهور تمامی دستگاه های پای کار آمدند و سعی ما این است که در یکی یا دو سال آینده بخش قابل توجهی از عقب ماندگی ها را جبران کنیم.
وی افزود: در این خصوص به لحاظ ریالی ارقام قابل توجهی را دستگاه ها برای اجرایی شدن قانون هوای پاک اختصاص داده اند که امیدواریم و وزارت نفت، نیرو و کشور در حال انجام اقدامات قابل توجهی است که امیدواریم از سالهای آینده برای مردم قابل لمس باشد.
سلاجقه با تاکید بر اینکه ریاست محترم جمهور به اعضای هیات دولت تاکید کرده اند که بهانه کمبود اعتبار در این زمینه پذیرفته شده نیست، اذعان کرد: در 2 ماه گذشته چندین جلسه با حضور ریاست محترم جمهور در خصوص آلودگی هوا تشکیل شده و مقرر شده است تا اواخر امسال نیز گزارش ویژه ای درباره عملکرد دستگاه ها در خصوص قانون هوای پاک به معاون اول رییس جمهور ارائه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha