کشف بیش از ۵۰۰ قلم کالای قاچاق و سلامت محور غیرمجاز در سروستان

در بازدید سرزده کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور و غیرمجاز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از عطاری ها و فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی در سروستان، بیش از ۵۰۰ قلم کالاهای غیر مجاز و قاچاق کشف شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، ناظر دارویی شبکه بهداشت گفت: گشت مشترک کارشناسان شبکه بهداشت و درمان سروستان و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با همکاری نهادهای انتظامی، قضایی و امنیتی با هدف نظارت بر عطاری ها، سوپرمارکت ها و فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی در سطح شهرستان سروستان انجام شد.

دکتر «فهیمه فرهادی» با اشاره به استقبال مردم از عطاری ‌ها و داروهای سنتی در سال های گذشته که در مواردی، با دخالت در امر درمان و فروش داروهای غیر مجاز همراه بوده است، افزود: در همین راستا به متصدیان مربوطه آموزش های لازم ارایه شده و بازدیدهای مستمر از عطاری ‌های سطح شهرستان نیز با حضور کارشناسان شبکه بهداشت و درمان سروستان بصورت ماهانه انجام می شود.

او اضافه کرد: در بازدید مشترک از یازده واحد صنفی بیش از ۵۰۰ قلم کالای غیرمجاز و قاچاق که شامل مخدر، داروهای دست ساز و اقلام سلامت محور غیرمجاز به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال، جمع آوری و توقیف شده است.

دکتر فرهادی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه غذا و دارو، با سامانه ۱۹۰ مربوط به رسیدگی به شکایت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha