۳۰ درصد موقوفات استان اختصاص به نیات خیر و احسان دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با بیان اینکه استان زنجان بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه دارد،گفت:حدود ۳۰ درصد از نیات این موقوفات ، اختصاص به نیات خیر و احسان مثل کمک به انجام مراسمات دینی و مذهبی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه استان زنجان بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۱۵۰۰ موقوفه، مساجد و حسینیه‌ها و تکایا و اماکن مذهبی است.

وی با بیان اینکه ۱۳۰۰ موقوفه باقی مانده موقوفات عادی مثل اراضی کشاورزی دیمی و آبی ، مغازه و خانه است، افزود: حدود ۳۰ درصد از نیات این موقوفات ، اختصاص به نیات خیر و احسان مثل کمک به انجام مراسمات دینی و مذهبی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه اجرای نیات واقفین از جمله وظایف بنیادین اداره کل اوقاف است،بیان کرد: اوقاف با کمک و مشارکت در اجرای برنامه‌های دینی،مذهبی و عضویت در ستاد اعتکاف و هماهنگی با هیئت امنا و خادمین مساجد و اماکن مذهبی نیات ارزشمند وقف را جهت اجرای بهتر و با کیفیت تر مراسمات دینی حمایت می کند.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: هیچ برنامه و مراسم فرهنگی ، اجتماعی و دینی مهم در زنجان انجام نمی شود مگر اینکه اوقاف در برگزاری آن مشارکت مستقیم دارد یا دست کم مساعدت می کند و همه این مساعدت ها از محل درآمدهای موقوفات استان و در برخی موارد نیز از محل نذورات و درآمدهای امامزادگان و بقاع متبرکه انجام می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۹۱ نفر_روز حضور روحانیون از در مناطق مختلف استان توسط سامانه جامع موقوفات و امامزادگان ثبت شده است،افزود: هزینه های آن نیز از طریق درآمد موقوفات با نیات مرتبط و همچنین نذورات امامزادگان پرداخت می شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha