واکنش قلعه‌نویی به انتقادات: از مانچینی تشکر می‌کنم

سرمربی تیم ملی ایران از نمایش تیمش مقابل هنگ‌کنگ تمجید کرد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا)، امیر قلعه‌نویی برای اولین بار بعد از بازی با هنگ‌کنگ در مقابل خبرنگاران نشست تا به سوالات آنها پیرامون شرایط تیم ملی پاسخ دهد اما پیش از اینکه آنها انتقاد یا سوالی را مطرح کنند، این سرمربی تیم ایران بود که به اتفاقات یک هفته اخیر واکنش نشان داد.

قلعه‌نویی با دفاع کامل از نمایش تیم گفت که بعد از آنالیز متوجه شده که ایران عملکرد خوبی را در مقابل هنگ‌کنگ داشته و تنها مشکل این بوده که از موقعیت‌ها نتوانسته‌اند استفاده کنند.

در ادامه سرمربی تیم ملی به سوال یکی از خبرنگاران عرب زبان هم پاسخ داد و در حالی که او نقل قولی از مانچینی در تمجید از عملکرد ایران را به زبان آورد، قلعه‌نویی هم پاسخ جالبی داد و با کنایه گفت: «این تعریف مانچینی باعث می‌شود در ایران دشمن پیدا کند!»

مشروح اظهارات سرمربی تیم ملی را در ادامه بخوانید:

* صحبت‌های اولیه؟

خیلی خوشحالم که جزء اولین تیم‌ها بودیم که صعود کردیم، بازی را هم که آنالیز کردیم و با آماری که درآوردیم، آمار بسیار خوبی بود. ما توانستیم نزدیک ۵۱۰ پاس بدهیم و مالکیت نزدیک ۷۰ داشته باشیم. در این تورنمنت دو بازی بوده که تیم مقابل زیر ۱۰۰ پاس صحیح دادند که یکی بازی ایران و هنگ‌کنگ بود که تیم ما اجازه نداد آنها حتی به صد پاس صحیح برسند. اینکه تیم بد بازی کند با اینکه تیم گل نزند، دو مقوله متفاوت هستند. به نظر من ما جلوی هنگ‌کنگ یکی از بازی‌های خوبمان را انجام دادیم، من نمی‌گویم و آمار می‌گوید. شما وقتی می‌خواهید یک مربی یا یک نیرو انتخاب کنید به آمار رجوع می‌کنید دیگر.

ما بازی قبلی دو ایراد داشتیم، یکی اینکه در بعضی مواقع پاس‌های ساده را لو می‌دادیم. یکی هم اینکه کلا دو خطر روی دروازه ما آمد و به‌خاطر کار تاکتیکی حریف نبود و روی اشتباه و بدشانسی بوده. یکی روزبه چشمی اشتباه پاس داد و یکی هم میلاد محمدی. ما توقع داشتیم از موقعیت‌ها استفاده کنیم چون در مراحل بعدی شاید انقدر موقعیت به دست نیاید.

من از بازیکنان تشکر می‌کنم چون خیلی زحمت کشیدند. ما جزء سه تیمی هستیم که صعود کردیم. برخلاف نظرات برخی‌ها که گفتند گروه ما آسان است اما من معتقدم فلسطین و هنگ‌کنگ می‌توانستند در هر گروه دیگری، حداقل به‌عنوان تیم سوم صعود کنند.

* بازی با امارات؟

بازی فینال‌گونه است و برای تعیین تیم صدرنشین خواهد بود. این بازی برای فلسطین هم مهم است و ما هم با تمام قوا وارد زمین خواهیم شد. تیم فلسطین با تغییراتی که داشته، در آمار نشان داده که پیشرفت خیلی خوبی داشتند. آنها در دو بازی گذشته چهار امتیاز گرفتند و ما امیدواریم بازی‌ای انجام دهیم که هم دل مردم را شاد کنیم و هم دیداری باکیفیت باشد و ببینیم در جریان بازی چه اتفاقی خواهد افتاد.

* علت نمایش ضعیف ایران و سایر مدعیان؛ دیر رسیدن لژیونرها یا فشار روی این تیم‌ها؟

من خدمت شما عرض کنم که انتقاد خیلی چیز خوبی است. انتقاد باعث پیشرفت می‌شود و باعث می‌شود من نقاط ضعف را برطرف کنم. اما من آمار دادم، به نظر شما با این آمار باید از تیمی انتقاد شود؟ این آمار خوب بود یا بد؟

خبرنگار: خوب.

قلعه‌نویی: خب دیگر (با خنده). البته ایراد داریم نه اینکه نداشته باشیم، ایراد ما این است که در ضربات آخر بی‌دقت بودیم. ایراد ما این بود که جلوی زمین توپ‌ها را لو دادیم. اما وقتی با این آمار بازی کردی و جزء اولین تیم‌های صعودکننده هستی... انتقاد باید بشود اما تخریب فرق دارد. خیلی‌ها به ما انتقاد کردند که چرا رفتید تورنمنت اردن؟ الان چهار تیم آنجا چه جایگاهی دارند؟ گفتند چرا رفتید تورنمنت کافا، دیروز قرقیزستان صد دقیقه ۱۰ و ۹ نفره، جلوی عربستان بازی کرد اما ما در این کشور جلوی تماشاگران و رئیس جمهور این تیم پنج گل زدیم.

با تمجید از تیمش: این تورنمنت حقانیت ما در بعضی موارد را تایید می‌کند. ما خیلی ایراد هم داریم و ایرادات بازی به بازی بهتر خواهد شد. بعد از بازی دیشب قرقیزستان سعودی‌ها چه جشنی گرفتند اما به ما حمله شد. شما این فرق‌ها را ببینید و متوجه شوید که چه مسائلی هست. بله انتقادات باید بشود. لژیونرها دیر اضافه نشدند و از همه لژیونرها غیر سردار ممنونیم. همه آنها بازی داشتند و حتی آقا احسان (حاج صفی) دربی داشتند اما ممنونیم که آمدند و کنار تیم ملی بودند.

من می‌گویم یک مقدار تجزیه و تحلیل منصفانه داشته باشیم. من جزء مربیانی هستم که در باشگاه هم تیمم برد اما گفتم راضی نیستم. بازی قبلی بازی را دیدیم و متوجه شدیم بازی بدی نداشتیم. اما چشم و سعی می‌کنیم بازی به بازی بهتر شویم، باید بگوییم چشم دیگر، چیز دیگر که نمی‌توانیم بگوییم.

واکنش قلعه‌نویی به انتقادات: از مانچینی تشکر می‌کنم

* خبرنگار عربی: مانچینی دیروز گفت ایران در بین بهترین تیم‌های آسیاست و امیر قلعه‌نویی عملکرد خوبی داشته.

من از آقای مانچینی تشکر می‌کنم اما تعریف او باعث خواهد شد که در ایران دشمنان زیادی پیدا کند. من و آقای مانچینی از نظر سنی هم‌دوره هستیم و بازی‌های خوب او را چه به‌عنوان بازیکن و چه سرمربی دیدم. بازی عمان را هم دیدیم و از نظر سرعتی بسیار خوب هستند و یکی از شانس‌های قهرمانی خواهند بود. از آنها بازهم تشکر می‌کنم و امیدوارم که کشورهای همسایه خلیج فارس، رابطه برادرگونه داشته باشند و همه بتوانیم در صلح و آرامش و آسایش از فوتبال بازی کردن لذت ببریم.

* صحبت در مورد سردار؟

من گفتم از همه لژیونرها راضی ام جز سردار. نه... منظورم این بود که جز سردار که دیر رسید و آن هم به‌خاطر مشکلات قراردادی بود، این را من تصحیح کنم.

* مصدومیت بازیکنان تیم ملی؟

من خدمت شما عرض کنم که مصدومیت جزئی از مسابقه و تمرین است دیگر، بقیه تیم‌ها هم مصدوم زیاد دادند. ما وقتی وارد تورنمنت شدیم نگران بازیکنان پرسپولیس و سپاهان بودیم که بازی‌های فشرده انجام دادند اما جا دارد از تیم پزشکی تشکر کنیم چون به غیر مجید حسینی همه بازیکنان آماده مسابقه هستند. مصدومیت جزء بازی و مسابقه است و تیم‌های دیگر هم این مشکل را دارند.

*  چطور می‌خواهید انتقادات را مدیریت کنید تا بازیکنان با آرامش بیشتری به مصاف رقبا بروند؟

من خدمت شما عرض کنم که سه مقوله وجود دارد. اینکه شما چجوری با چه آمادگی وارد مسابقات شوید، ما ایده‌آل وارد مسابقات نشدیم اما از فدراسیون و آقای تاج نهایت تشکر را دارم که باوجود شرایط خاص، ما راضی بودیم. یکی هم بحث روحی روانی است و دیگری هم مسائل فنی است. وقتی نقد غیرمنصفانه شود، ترکش‌هایش تا حدودی می‌آید اما من سعی می‌کنم بازیکنان را یک‌دل کنم.

وقتی این انسجام داخل و بیرون تیمی باشد، کافی است. بازیکنان و بزرگترهای تیم تلاش می‌کنند این یکپارچگی را حفظ کنند اما این فوتبال است دیگر. من که روز اول قول قهرمانی ندادم و همه این تیم‌ها که مدعی هستند قول قهرمانی نمی‌دهند و می‌گویند بازی به بازی جلو می‌رویم.

ما از بورکینافاسو که بازیکنان را ۴۵ دقیقه بازی دادیم به‌خاطر جام ملت‌ها بود که بازیکنان را در مرحله حذفی، در حالت ایده‌آل قرار دهیم. جا دارد از همکاران تشکر کنیم و چه در بخش آنالیز، چه فنی و پشتیبانی، همکاران خوبی داریم. ما در مراحل حذفی شرایط بهتری خواهیم داشت.

منبع:ورزش ۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha