تولید سالانه ۲۷ میلیون متر مکعب پساب فاضلاب در زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان، ظرفیت تولید پساب در این تصفیه خانه به سالانه ۲۷ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،علی محمد نادرخانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پساب فاضلاب منبع دائمی تامین آب برای صنایع و برخی مصارف کشاورزی است، اظهار کرد: پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب زنجان در اختیار بخش صنعت قرار می گیرد.

وی افزود: در حال حاضر سالانه ۴.۵ میلیون متر مکعب پساب به کارخانه راشا کاسپین واگذار می شود و از سال آینده نیز سه شهرک صنعتی در زنجان از پساب فاضلاب برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ادامه داد: برای بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است.

نادرخانی خاطرنشان کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان در مجموع با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد توامن و با سیستم SBR و لجن فعال فعالیت می کند.

وی افزود: هم اکنون جمعیتی افزون بر ۵۴۲ هزار نفر در شهر زنجان ساکن هستند که از این میزان جمعیت، ۶۰ درصد آن از خدمات فاضلاب برخوردارند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha