پویش ملی سلامت با مشارکت ۸۷ درصدی زنجانی ها پایان یافت

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، از مشارکت ۸۷ درصدی جمعیت هدف استان در پویش ملی سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
دکتر داوود رحمانی در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با اجرای این پویش، بیش از ۱۱۸هزار نفر مبتلا به پیش فشارخون، ۳۲هزار نفر پره‌دیابتیک و بیش از ۴هزار نفر مشکوک به دیابت شناسایی شدند.

وی افزود: همچنین در این پویش، بیش از ۶۰هزار نفر دارای سابقه بیماری فشارخون قبلی و ۲۸هزار نفر دارای سابقه بیماری دیابت قبلی، بازشناسایی شدند.

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، خاطرنشان کرد: بیماران بعد از غربالگری و شناسایی، از طریق سیستم ارجاع به سطح درمانی مربوطه ارجاع شده و تحت کنترل و درمان قرار می‌گیرند.

رحمانی با بیان اینکه پویش ملی سلامت در استان زنجان، همزمان با سراسر کشور از ۲۰آبان آغاز شد و تا پایان دیماه ادامه داشت، اظهار کرد: جمعیت هدف این پویش افراد ۱۸سال و بالاتر بودند که تعداد آنها در استان ۷۹۶هزار و ۳۳۳نفر می‌باشد و از این تعداد، تا پایان پویش، ۶۹۲هزار و ۸۱۰نفر شرکت کردند.

وی از آغاز پویش ملی اطلاع‌رسانی تغذیه سالم در استان از اول بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: افزایش مصرف لبنیات، استفاده از نمک یددار و کنترل مصرف نمک برای حفظ سلامت شهروندان ضروری است و از همین رو رویکرد پویش ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم در کشور، مصرف نمک یُددار و لبنیات می‌باشد.

این مسئول افزود: با توجه به رواج برخی عادات غذایی ناصحیح در جامعه‌ی ما از جمله گرایش به مصرف غذاهای پرنمک و چرب که اثرات زیان‌آوری بر سلامت افراد دارد، لزوم اصلاح ذائقه خصوصا از دوران کودکی مورد تاکید است.

رحمانی با بیان اینکه پویش ملی اطلاع‌رسانی تغذیه سالم تا ۱۵بهمن ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: هفته اول این پویش از اول تا هفتم بهمن‌ماه به اطلاع‌رسانی در خصوص نوع و مقدار نمک مصرفی در تغذیه روزانه اختصاص دارد و هفته دوم آن به اطلاع‌رسانی در خصوص مصرف لبنیات اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha