ضرورت اجرای برنامه های فاخر کشوری در کردستان برای کودکان

استاندار کردستان خواستار اجرای برنامه های فاخر کشوری در کردستان برای کودکان و نوجوانان شد و اظهار کرد: مجموعه استانداری کردستان از اجرای این رویدادهای فرهنگی حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، استاندار کردستان در دیدار با مدیرعامل و معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران، اظهار کرد:کردستان ظرفیت های بزرگ فرهنگی هنری برای اجرای برنامه های فاخر کشوری را دارد که جشن ۱۰۰۰ نفری روزه اولی ها و جشن تکلیف ۴۰۰۰ نفری دانش آموزان دختر در سنندج و سایر شهرهای استان نمونه بارز آن است.

وی خواستار اجرای برنامه های فاخر کشوری در کردستان برای کودکان و نوجوانان شد و اظهار کرد: مجموعه استانداری کردستان از اجرای این رویدادهای فرهنگی حمایت خواهد کرد.

استاندار کردستان در بخش دیگری از اظهارات خود، افزود: تماشاخانه سیار و ویژه برنامه های پیک امید ظرفیت خوبی است که در این بستر می توان به روستاها و کودکان روستایی و مناطق منفصل شهری با این حرکت توجه ویژه ای کرد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز خواهان برنامه ریزی معاونت فرهنگی برای یک رویداد فرهنگی هنری خاص به صورت کشوری در کردستان شد.

حامد علامتی بیان کرد: مناطق منفصل شهری در اولویت برنامه ریزی کانون است و تلاش خواهیم کرد در نایسر یک پایگاه خوب برای کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم.

وی از حمایت مادی و معنوی کانون از نویسندگان بومی که به زبان کردی کتاب های فاخر برای کودکان و نوجوانان می نویسند خبر داد و ادامه داد: کتاب چهره های فاخر فرهنگی و هنری کردستان در قالب نامداران کانون چاپ خواهد شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآور شد: ما به کردستان نگاه ویژه ای در تخصیص اعتبارات فرهنگی خواهیم داشت و تلاش می کنیم در جذب نیروی انسانی به مهارت مربیان توجه کنیم.

گفتنی است در حاشیه این نشست، استاندار کردستان ضمن استقبال از برپایی نمایشگاه و فروشگاه اسباب بازی ساخت شرکت های داخلی در کردستان، با سازندگان داخلی به گفت و گو پرداخت و همراه با مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نمایشگاه و فروشگاه مذکور بازدید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha