دکتر کولیوند: اخلاق و فضائل حضرت علی (ع) سرلوحه فعالیت های هلال احمر است

جشن بزرگ مولود کعبه؛ به مناسبت میلاد خجسته امیر مومنان حضرت علی علیه السلام و روز پدر، با حضور رییس، دبیرکل، نماینده ولی فقیه، رییس سازمان جوانان و مسئولان و مدیران ستادی و استانی هلال احمر، امام جمعه موقت تهران، در کنار بیش از 3 هزار عضو داوطلب هلال احمر، برگزارشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)، دکتر پیرحسین کولیوند، در این مراسم ضمن تبریک ایام فرخنده ماه رجب و میلاد با سعادت حضرت علی (ع)، یاد و خاطره شهدای هلال احمر به ویژه دو جوان جان باخته در حادثه گلزار کرمان را گرامیداشت و گفت: تمامی رفتار و اخلاق و اقدام های حضرت علی (ع) سرلوحه فعالیت های هلال احمر، است.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه صفات اخلاقی و اجتماعی حضرت امیر مومنان از زبان دشمنانش هم صفات بالایی است، و از او به عنوان راهنمای حیات معنوی، رحمت الهی، انسانی شجاع و با مروت یاد می‌کردند، خاطر نشان کرد: طرح خدمات مومنانه جوانان داوطلب هلال احمر در ماه مبارک رمضان برگرفته از رفتار و توصیه‌های حضرت علی (ع) است.

کولیوند با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) هیچگاه با دشمنان برای هوای نفس نجنگید، بلکه با ایمان به خدا و برای اسلام با کفار نبرد می‌کرد، افزود: این نوع تفکر الگوی ما در هلال احمر است و اگر خدمتی ارائه می‌شود بر اساس مروت و جوانمردی انجام می‌شود.

رییس جمعیت هلال احمر ضمن قدردانی و تقدیر از فعالیت و مشارکت اعضای داوطلب هلال احمر در مناسبت ها و برنامه‌های امدادی و فرهنگی جمعیت، گفت: اعضا و داوطلبان در خیلی از اتفاقات و حوادث در داخل و خارج از کشور، مثل زلزله ترکیه، سوریه، افغانستان، سیل پاکستان و لیبی همچنین در زلزله خوی و خیلی از حوادث محلی و استانی حضور داشتند، که همه نشان از عشق به خدمت همنوعان، کاهش آلام بشری، کمک به مستمندان و نجات جان انسان‌هاست.

کولیوند در ادامه به وضعیت ناگوار مردم جنگ زده غزه اشاره کرد، و افزود: امروز، که ما اینجا در آرامش بسر می‌بریم، مردم مظلوم غزه مورد هجمه سنگین دشمن قرار دارند، که در طول تاریخ نمونه آن نبوده و اینگونه خیانتی تجربه نشده است. بیش از 100 روز از مقاومت مردم فلسطین گذشته و طی آن بیش از 20 هزار کودک به دنیا آمده است. مجروحانی که آب و غذا، دارو و تجهیزات ندارند، در حالیکه زیر بمب و موشک در محاصره کامل هستند و همکاران هلال احمر فلسطینی ما فداکارانه مشغول خدمت رسانی به آسیب دیدگان، هستند.

وی با بیان اینکه، در همین راستا کنفرانسی با حضور برخی از جمعیت های ملی، بیش از 12 رییس هیات، 10  سازمان بین المللی و 16 کشور، برگزار کردیم تا برای حمایت از مردم مظلومی‌که تحت ظلم هستند بتوان کاری کرد، افزود: ماحصل کنفرانس مصوب شدن یک بیانیه عملیاتی بود تا با کمک اعضای داوطلب اقدامات اساسی صورت بگیرد.

کولیوند با بیان اینکه شرکت کنندگان در کنفرانس از پیشران بودن ایران برای امداد رسانی به مردم غزه تقدیر و تشکر کردند. تاکید کرد: همه عزیزان هلال احمری باید از علی (ع) الگو بگیرند و خصائل وی را سرمشق کار و زندگی خود قرار دهند. 

هلال احمر پیشتاز کمک رسانی و یار و یاور مظلومان است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در جشن بزرگ مولود کعبه، نیز طی سخنانی ضمن تبریک این روز خجسته و با قدردانی از حضور خیل عظیمی از اعضای جوان هلال احمر در این مراسم، گفت: جمع جوانان لبریز از انرژی است، چون جوان تداعی کننده توانایی، اعتدال، سلامتی، سرور و شادابی، سرزندگی و ارزش های فراوان دیگری است و به گفته حضرت (علی)، عالم بزرگ در وجود جوان نهفته است. 

جحت الاسلام و المسلمین معزی با بیان اینکه این جشن به نام امیر مومنان حضرت (علی) است،که صفات و ارزش های فراوانی دارد و اکنون فرصت ذکر فهرست وار آن هم نیست. گفت: با آنکه در قرآن مجید از جوانمردان متعددی نام برده شده مثل حضرت ابراهیم که بت ها را شکست، یوسف پیامبر که بر نفس خویش غالب شد، جوانمردانی که به خداوند ایمان آوردند و به غار پناه بردند و از کفر گریختند، ولی به گفته پیامبر اکرم در امتداد تاریخ تا پایان جهان جوانمردی، مثل علی (ع)  نیست.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه پیامبر قبل از بعثت پیمانی با جوانان مکه بست به نام پیمان جوانمردان، تا مردم مکه که از قبایل بودند و خود را محترم نمی‌شمردند و به دیگران هم ستم می‌کردند، در امنیت باشند.  افزود: امروز هم پیمان جوانمردان است، ما باید در همه دوران‌ها و به ویژه در دوران جوانی که اوج نیرو و انرژی ست با فتوت و جوانمردی به فکرکمک به همنوعان و دردمندمان، باشیم.

وی با اشاره به اینکه، جوانان، امروز سرمایه‌های عظیم اجتماعی هلال احمر را به نمایش گذاشته اند، افزود: شجاعت و فدارکاری برای نجات جان انسان‌ها از ویژگی‌های مهم اعضای جوان و داوطلب هلال احمر است. آنها در دوران جوانی به جای آنکه خود و دیگری را ببینند، خدا و خلق خدا را می‌بینند.  اکنون نیز در این برهه از زمان که شاهد مظلومیت و کشتار مردم بی دفاع غزه هستیم به طوری که در هر ساعت 5 کودک کشته می‌شود، جوانمردی به ما می آموزد که یار و یاور آنها باشیم. هلال احمر در این زمینه پیشتاز و یار و یاور مظلومان است.

جوانان آینده سازان و چشمه‌های جوشان اقتدار کشورند

حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران نیز در این مراسم، ضمن تبریک میلاد حضرت علی(ع) و فرا رسیدن روز پدر، گفت: جوانان آینده سازان و چشمه‌های جوشان اقتدار کشورند، و با الگو قرار دادن معیار و خصائل امیر مومنان علی (ع) افتخار آفرین و قهرمان سازند.

رییس بنیاد بین المللی غدیر در وصف امیرالمومنین گفت: جوانان هلال احمر در سنگرهای نوعدوستی با ایثار و از خودگذشتگی در کنار دردمندان و آسیب دیدگان در بحران‌ها و حوادث هستند و این نشانه عشق به حضرت علی(ع) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha