کد خبر: 212036
۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵
جشن تولدی خاص

دختران دهه هشتادی از مجموعه دوستانه دختران ایران با نام جهادی ایراندُخت در روز ولادت حضرت علی «ع» کنار کودکان بی سرپرست برنامه جشن تولد حضرت علی «ع» و روز پدر را اجرا کردند

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، گروهی از دختران دهه هشتادی شیرازی که به تازگی گروهی دوستانه را برای انجام مناسبات فرهنگی تأسیس کرده اند تصمیم گرفتند تا در روز پدر ، جشن ولادت حضرت علی «ع» را در کنار ایتام برگزار کنند.

سرپرست نوجوان مجموعه ایراندُخت در گفت و گو با خبرنگار گفت: توجه خاص امیرالمومنین حضرت علی «ع» به ایتام شهره و آوازه تاریخی و جهانی دارد مولای مان علی همواره به کودکان بی‌سرپرست و یا بد سرپرست توجه خاص و ویژه داشتند و همین امر باعث شد تا تصمیم بگیریم جشن ولادت ایشان را با کودکان عزیزمان در یکی از پرورشگاه های شیراز برگزار کنیم و در شادی جشن مولود کعبه با آنها شریک شویم.

نرگس ترابی گودرزی گفت: در روز ولادت حضرت زهرا«س» با همفکری اعضا به این نتیجه رسیدیم که برنامه ولادت حضرت علی «ع» را در یکی از پرورشگاه ها و در کنار کودکان سفارش شده حضرت برگزار کنیم.

او گفت: در نظر داشتیم تا با تهیه کیک و مناسبات جشن تولد، ولادت حضرت علی «ع» را در کنار بچها به بهترین حالت ممکن برگزار کنیم و به رسم یادگاری هدایایی را به عنوان عیدی متبرک به آنها تقدیم کنیم‌.

ترابی ادامه داد: از آنجایی که اعضا دهه هشتادی و غالبا مشغول به تحصیل هستند قاعدتاً منبع درآمدی خاصی ندارند بنابراین برای تأمین هزینه های این جشن باید جهادی وار تلاش میکردیم تا در روز مقرر اسباب جشن مولایمان را فراهم کنیم.
او گفت: با گذشت دو هفته متاسفانه نتوانستیم هزینه قابل توجهی را جمع کنیم اما رمز اتحاد اعضای ما امیدواری بود، بنابراین با توکل بر خدا و استعانت از شخص حضرت علی «ع» پیگیر جمع آوری هزینه ها شدیم و به حمد الله درست چند روز قبل از مراسم هزینه حدودی محاسبه‌ی جشن فراهم شد.

او افزود: با همراهی اعضا برای خرید هدایایی ناقابل رفتیم و وسایل جشن را مهیا کردیم تا مقدمات جشن ولادت را فراهم کنیم که در تمام این فرایند شاهد شور و اشتیاق دختران خوش قلب و مهربان ایراندخت بودم.

ترابی گودرزی اظهار داشت: روز مقرر فرا رسید و به همراهی چند تن از اعضا به یکی از پرورشگاه های شیراز سر زدیم با بچها گپ و گفت دوستانه و شاید فرا تر از آن خواهر برادری داشتیم که تمامی آن صحبت های دوستانه و شیرین در خاطره ما به نیکی خواهد ماند.

او گفت: با همکاری بچها وسایل جشن را فراهم کردیم خانه پر مهر کودکان را با اندک وسایلی که مهیا کرده بودیم آراستیم و به سهم ارادت خود با کودکان عزیزمان جشن ولادتی را برای پدر مهربانی ها گرفتیم.

او ادامه داد: این جشن اگر چه مختصر و پنهان از هر دوربینی بود اما در عمق آن نشان از احیای مرام علوی شیعیان ایران زمین داشت، آن هم توسط دختران دهه هشتادی ما که با حضور قلب و ارادت خاص به حضرت علی «ع» تصمیم گرفتند در روز ولادت ایشان پیرو و ادامه دهنده راه شان در عرصه های مختلف باشند.

نرگس ترابی گفت: پس از پایان جشن با کودکان و فرشتگان عزیز مان گفت و گوهایی دوستانه صورت گرفت، اکثر آنها زیاد راجب حضرت علی«ع» نمی‌دانستند و پس از بازگو کردن فضیلت ها و سیره مطهر زندگی شان به شگفتی آمده بودند.

او گفت: بچها برای ما از آرزو ها و اهداف شان گفتند و ما هم از آرزو ها و اهداف مان برای آنها گفتیم ، حقیقتا دنیای شیرین و زیبایی در تصوراتشان داشتند، اهدافی بلند و مقتدرانه که نشان از اراده بزرگشان داشت و ما را به حیرت وا می داشت.

ترابی در پایان گفت: آن روز برای همه ما بسیار فرخنده و مبارک بود خدا را بابت عطا نمودن چنین توفیق عظیمی شاکریم و امیدواریم که با توجه خاص اهل بیت«ع» به دختران عزیز ایران بتوانیم بیشتر در عمل به وظایف انسان دوستانه خود بکوشیم.جشن تولدی خاصجشن تولدی خاص

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha