استان فارس رتبه اول تولید خرما در کشور

قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، بیان کرد: استان فارس با تولیدی بالغ بر ۳۳۱ هزار تن خرما رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است‌.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، علیرضا واحدی پور در آیین افتتاح ششمین نمایشگاه و جشنواره تخصصی خرما و انجیر، فراورده های خرمایی و صنایع وابسته در استان فارس پس از بازدید از غرفه های این نمایشگاه، گفت: بیش از ۸۰ رقم خرما در نخلستان‌های ۱۱ شهرستان استان فارس در سطحی بالغ بر ۳۶ هزار هکتار تولید می شود و از نظر سطح زیر کشت دارای مقام دوم کشور هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، با اشاره به اینکه ارقام غالب خرما در این استان؛ زاهدی، کبکاب و شاهانی هستند، اظهار کرد: استان فارس با ظرفیت‌های موجود، باغداران فهیم، کارشناسان زبده و راهبری‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، توانمندی‌های بسیار زیادی در زمینه تولید و فرآوری خرما دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا شاهد توسعه سطح زیرکشت محصول خرما به روش کشت بافت به ویژه در ارقام تجاری پیارم و مجول هستیم و سرمایه‌گذاران صنایع تبدیلی می‌توانند از این ظرفیت بهره مند شوند.

این مقام مسوول درخصوص صادرات خرمای استان فارس، گفت: در سال گذشته حدود ۱۵ هزار تن خرما به ارزش ۱۳.۵ میلیون دلار از استان فارس به کشورهای همسایه به ویژه امارات، روسیه، افغانستان و ترکیه صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha