کشف و ضبط بیش از 3 هزار و500 دستگاه وسیله نقلیه مسروقه و توقیفی

معاون عملیات پلیس آگاهی فراجا با اشاره به راه اندازی گشت های ویژه گفت: با اقدامات موثر تا کنون بیش از 3 هزار و500 دستگاه وسیله نقلیه مسروقه و توقیفی کشف شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)،سرهنگ " محسن محسنی فرد"  در تشریح شیوه نامه گشت های ویژه پلیس آگاهی اظهار داشت: هدف و فلسفه اصلی راه اندازی خودروهای گشتی همانا شناسایی، دستگیری و برخورد سریع با مجرمان جرایم علنی در سطح شهر به منظور تسریع  در کشف و احساس امنیت روانی شهروندان می باشد.

وی افزود: از طرفی افزایش روز افزون جرایمی از قبیل سرقت، آدم ربایی، کیف قاپی، نزاع های خیابانی و زورگیری موجب ایجاد ناامنی روانی در سطح جامعه شده است که یکی از ابزارهای مهم و بازدارنده پلیس تشکیل اکیپ های گشت آشکار و پنهان می باشد.

معاون عملیات پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: این امر به خصوص در پلیس آگاهی که تخصصی ترین نهاد کشف جرم در فراجا بوده به صورت سازمان یافته و با تشکیلات منسجم ضرورتی غیرقابل انکار می باشد.

وی با اشاره به راه اندازی گشت ویژه پلیس آگاهی  که از شهریور امسال در استان های هدف راه اندازی شده و در حال انجام می باشد، گفت: مسئولیت اجرای دقیق این شیوه نامه برعهده رئیس پلیس آگاهی استان می باشد که کلیه واحدهای گشت آشکار و پنهان پلیس آگاهی در سراسر کشور را در بر می گیرد.

سرهنگ محسنی فر در ادامه ضمن تشریح عملکرد این حوزه گفت: با تلاش و اقدامات موثر پلیس آگاهی در این زمینه تا کنون بیش از 3 هزار و500 دستگاه وسیله نقلیه مسروقه و توقیفی کشف و ضبط شده است.

وی تصریح کرد: طبق آمارهای به دست آمده طی این مدت در این رابطه بیش از یک هزار نفر دستگیر شده اند که مجموع دستگیر شدگان در خصوص موبایل قاپی، سرقت به عنف، مسلحانه، وسائط نقلیه و همچنین مربوط به سایر جرایم و سرقت ها می باشد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه عملیاتی که واحدهای گشت به صورت آشکار و مشخص و به وسیله خودروی فرم نسبت به تعقیب و گریز سوژه اقدام می کنند گشت آشکار می باشد، خاطرنشان کرد: گشت پنهان نیز عملیاتی است که واحدهای گشت به صورت پنهانی نسبت به تعقیب و گریز سوژه اقدام می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha