سنتکام حمله یمن به نفتکش انگلیسی را تایید کرد

فرماندهی مرکزی آمریکا بامداد یکشنبه تایید کرد که ارتش یمن روز شنبه با موشک بالستیک ضدکشتی، نفتکش «مارلین لواندا» را در خلیج عدن هدف قرار داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)فرماندهی مرکزی آمریکا بامداد یکشنبه تأیید کرد که ارتش یمن روز شنبه با موشک بالستیک ضدکشتی، نفتکش «مارلین لواندا» را در خلیج عدن هدف قرار داد.

در بیانیه سنتکام آمده است: «این حمله، منجر به آتش‌سوزی بزرگی در این کشتی حامل پرچم جزایر مارشال شد که با کمک نیروی دریایی آمریکا، هند و فرانسه اطفا شد.»

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ارتش آمریکا در این‌باره افزود: «این حمله تلفات جانی نداشت و کشتی همچنان قابل دریانوردی است و به مسیر قبلی خود بازگشته است.»

پیش از این، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد شنبه از حمله موشکی به یک نفتکش متعلق به انگلیس در خلیج عدن خبر داده بود.

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز بامداد یکشنبه گفت: «یکی از ناوهای جنگی انگلیسی به طور مستقیم در نزدیکی کشتی آمریکایی مورد هدف قرار گرفت.»

ارتش یمن به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، در حمایت از مردم فلسطین به هیچ کشتی صهیونیستی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی فلسطین است، اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نداده است و آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha