کشف بیش از ۲ میلیارد ریال کالای غیرمجاز و قاچاق سلامت محور، در آباده و اقلید

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از کشف و توقیف بیش از دو میلیارد ریال از انواع دارو و کالاهای سلامت محور غیر مجاز و قاچاق در بازرسی از سطح شهرهای آباده و اقلید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «محمدجواد راعی» با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور از اهمیت ویژه‌ای در ارتقای سلامت مردم برخوردار است، گفت: در بازدید مشترک دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شبکه بهداشت و درمان آباده و اقلید، نیروی انتظامی، مراجع قضایی و امنیتی این دو شهرستان از سطح عرضه، فعالیت عطاری‌ ها و صنوف فروش مکمل‌های ورزشی این شهرستان ها مورد پایش قرار گرفت.

او افزود: در بازرسی های انجام شده در شهرهای آباده و اقلید، بیش از سه هزار قلم دارو و کالاهای سلامت محور غیر مجاز، به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال شامل داروهای چاقی و لاغری، مخدر، انواع مکمل ‌های ورزشی و داروهای جنسی غیر مجاز و قاچاق کشف و ضبط شد که متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام مسوول ادامه داد: همچنین در این بازدید نظارتی، دو مرکز غیرمجاز درمانی که در زمینه زیبایی پوست و مو در شهرستان آباده فعالیت داشتند، پس از شناسایی و احراز هویت تعطیل و برای انجام مراحل قانونی به مراجع مربوطه معرفی شدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه غذا و دارو، موضوع را به سامانه ۱۹۰ رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت اطلاع دهند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha