کد خبر: 212229
۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲
به‌زودی عازم پاکستان خواهم شد

وزیر امور خارجه گفت: متعاقب اتفاقات اخیر، به‌زودی عازم پاکستان خواهم شد و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز عازم عراق می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)حسین امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه امنیت را در دل سیاست همسایگی دیدیم، اظهار کرد: اجازه نمی‌دهیم که دشمنان دوستی، صلح و امنیت منطقه را هدف قرار دهند.

وی افزود: ما شاهد تحرکاتی تروریستی در اقلیم شمال عراق و کشور دوست و برادر پاکستان بودیم و با این دیدگاه که تروریست‌ها امنیت ایران و همسایگان را هدف قرار داده‌اند، نسبت به آنچه در بلوچستان پاکستان و اقلیم کردستان عراق اتفاق افتاد گفت‌وگوهای مثبتی را با مقامات آن‌ها انجام دادیم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: به‌زودی عازم پاکستان خواهم شد و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز عازم عراق می‌شود.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: در موضوع غزه و فلسطین نیز عمده کنشگران با نگاهی بر چندجانبه‌گرایی موضوع گفت‌وگوهای سیاسی را مد نظر قرار دادند و این موضوعی است که ایران از ابتدای بحران مطرح کرد که جنگ راه‌حل نیست و می‌تواند موجب افزایش ناامنی شود و در این شرایط همه ما از آن ضرر می‌کنیم.

وزیر امور خارجه با یادآوری اینکه همه از امنیت در منطقه غرب آسیا، دریای سرخ و در جهان سود خواهیم برد، تاکید کرد: با گفت‌وگوهای چندجانبه‌گرایانه همه سود می‌برند و ایران یک کنشگر فعال در این زمینه است‌.

وی با بیان اینکه همان‌طور که دبیر کل سازمان ملل متحد در این خصوص گفت، هفتم اکتبر در خلأ رخ نداده است، خاطرنشان کرد: ایران نیز به تلاش‌های خود برای حل بحران از طریق سیاسی و احقاق حقوق ملت فلسطین ادامه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha