۱۰۲ طرح بخش کشاورزی استان فارس به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در ایام الله مبارک فجر ۱۰۲ طرح عمرانی و اشتغالزا با مجموع سرمایه گذاری ۱۳ هزار و ۴۸۶ میلیارد و ۹۵۲ میلیون ریال در زیر بخش های مختلف بخش کشاورزی این استان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مجتبی دهقان پور ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۵۸ مورد از طرح ها در حوزه عمرانی با حجم سرمایه گذاری ۸۳۰ میلیارد و ۹۴۴ میلیون ریال است و موجب تثبیت اشتغال هزار و ۹۷۳ نفر و منتفع شدن هشت هزار و ۹۲۸ خانوار روستایی و عشایری می شود، تصریح کرد: تعداد ۴۴ طرح با سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۶۵۶ میلیارد و هشت میلیون ریال نیز در حوزه اشتغالزایی قرار دارد که ۷۱۳ فرصت شغلی جدید را ایجاد خواهند کرد.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه بیشترین حجم سرمایه گذاری ها مربوط به طرح های اشتغالزا در زیر بخش های معاونت تولیدات گیاهی و مدیریت ترویج؛ به مبلغ هفت هزار و ۱۶۶ میلیارد و ۸۸۸ میلیون ریال می باشد، اظهار کرد: در این حوزه یک میلیون یورو تسهیلات ارزی برای طرح های باغبانی، زراعت، حفظ نباتات و ترویج کشاورزی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی؛ ۱۴ طرح در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی شامل بسته بندی محصولات کشاورزی، تولید فرآورده های لبنی، سردخانه دو مداره، سردخانه بالای صفر و زیر صفر، سردخانه و بسته بندی میوه، بسته بندی خشکبار، بسته بندی قارچ و خدمات انبارداری و نگهداری محصولات کشاورزی با سرمایه گذاری سه هزار و ۲۳۴ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال و اشتغالزایی ۱۴۸ نفر به بهره برداری خواهند رسید.

دهقان پور با اشاره به سهم هزار و ۵۸۵ میلیارد و ۶۸ میلیون ریالی بخش تولیدات دامی از مجموع سرمایه گذاری های انجام شده برای طرح های این بخش افزود: تعداد ۹ طرح در زمینه های مختلف از جمله مرغ گوشتی، گوسفند داشتی و بره پرواری با اشتغالزایی ۱۲۹ نفر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به طرح های حوزه آب و خاک در سطح استان فارس بیان کرد: از مجموع ۳۶ طرح مدیریت آب و خاک، پنج طرح در زمینه سامانه های نوین آبیاری در سطح ۱۸۴ هکتار، ۳۱ طرح در حوزه احداث کانال و شبکه آبیاری شامل ۱۶ پروژه احداث کانال و شبکه آبیاری و زهکشی، پنج پروژه لایروبی قنوات به متراژ چهار هزار و ۵۰۰ متر و ۱۰ پروژه جاده بین مزارع در حدود ۵۰۰ کیلومتر هستند.

این مقام مسئول به طرح های شیلاتی و آبزیان؛ به سرمایه گذاری ۵۶۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی این بخش و افتتاح ۲ طرح با اشتغالزایی ۳۳ نفر نیز اشاره کرد و افزود: ۶ طرح نیز در حوزه شرکت شهرک های گلخانه ای به بهره برداری خواهد رسید که با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی موجب اشتغالزایی ۱۴ نفر خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به سهم ۳۱۴ میلیارد و ۱۴۴ میلیون ریالی حوزه منابع طبیعی و امور عشایر از سرمایه گذاری های انجام شده نیز پرداخت و تشریح کرد: تعداد ۲۲ طرح مربوط به حوزه های مذکور در این ایام به بهره برداری خواهد رسید که حدود ۶ هزار خانوار روستایی و عشایری را بهره مند خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha