نوسازی خطوط تولید در اولویت صنایع نساجی هلال

مدیر تولید شرکت نساجی هلال ایران از نوسازی خطوط تولید این شرکت و ساخت 240 دستگاه چادر در یک شیفت کاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)؛ شرکت صنایع نساجی هلال در سال «مهار تورم و رشد تولید» تلاش می‌کند با تغییر رویکردها و استراتژی‌های جدید مدیریتی هم در زمینه رونق تولید و هم افزایش فروش و حضور قدرتمندانه‌تر در بازارهای داخلی و بین‌المللی و در نهایت توسعه کمی و کیفی گام‌های ارزنده ای بردارد که در این حوزه و طی ماه‌های اخیر با محوریت نوسازی تجهیزات و خطوط تولید منجر به تغییرات مناسبی شده است.

حسین دیناروندی با اشاره به نوسازی تجهیزات و خطوط تولید این شرکت گفت: با توجه به تنوع محصولات در شرکت، تولید هر محصول دارای فرایند خاصی است اما به‌طور کلی پس از سفارش و عقد قرارداد بنا به نیاز تولید، واحد بازرگانی اقدام به خرید اقلام مواد اولیه محصول مد نظر می‌کند که پس از ورود به کارخانه و تحویل توسط واحد انبار و ارجاع آن به واحد کنترل کیفیت پس از تایید مواد اولیه، مواد خریداری شده مربوط به تولید هر محصول به سالن مربوطه تحویل داده می‌شود.

مدیر تولید شرکت نساجی هلال ایران افزود: برای مثال در چادر پس از تایید پارچه و اقلام مورد نیاز، این اقلام تحویل سالن برش شده و پس از تبدیل کردن پارچه به قطعات مورد نظر، وارد سالن دوخت شده و در آنجا با انجام فرآیند دوخت به چادر تبدیل می‌شود.

دیناروندی توضیح داد: محصول پتو نیز همانند چادر با ورود مواد اولیه و طی فرآیند تایید مواد به سالن ریسندگی تحویل و پس از انجام فرآیند ریسندگی و بافندگی در دستگاه خارزنی تبدیل به محصول پتو می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون عمده تولید شرکت نساجی هلال تولید چادر، پتو امدادی، البسه و محصولات سراجی مانند کوله‌پشتی و... مطابق با سفارش مشتری است.

مدیر تولید شرکت نساجی هلال ایران خاطرنشان کرد: انطباق تولید بر اساس برنامه و گزارش‌دهی روزانه، هفتگی و ماهانه، باعث بهبود جریان فرآیند تولید و استفاده بهینه از زمان، نیروی انسانی و هدفمند کردن تولید، کاهش هزینه‌ها و در نهایت برنامه‌ریزی مطلوب و افزایش بهره‌وری شده است.

وی افزود: بر همین اساس با توجه به تجربه کارگران و مدیران در بخش تولید و حسب سفارش، زمان انجام تعهد تولیدات متفاوت است و در صورت فراهم بودن مواد اولیه بطور میانگین تولید چادر امدادی در یک شیفت کاری بین 230 تا 240 دستگاه است و در صورت سفارش چادر تیپ دو یا تیپ سه امدادی، تولید بین 460 تا 500 دستگاه پیش‌بینی می‌شود که در بعضی از شرایط بحرانی در زمان حوادث افزایش محسوسی دارند.

دیناروندی ادامه داد: ضمن اینکه برای تولید پتو امدادی در یک شیفت کاری بین 350 تا 400 تخته چادر و در زمان اضطرار تا بیش از دو برابر ظرفیت تولید قابل افزایش است.

وی تصریح کرد: قدمت و نوع ماموریت شرکت از نوع ماموریتی-تکلیفی است که سالیان متمادی با تمام توان در تامین چادر، پتو و اقلام امدادی در داخل و خارج از کشور فعالیت کرده است. به همین واسطه به جرات می‌توان گفت که مجموعه نساجی هلال ایران با توان بالای نیروی انسانی متخصص و ماهر با پتانسیل موجود، بزرگترین تولیدکننده چادر و اقلام امدادی کشور است.

مدیر تولید شرکت نساجی هلال ایران اظهار کرد: با توجه به سیاست مدیران مجموعه و پشتیبانی مدیران ارشد، مسیر جایگزینی دستگاه‌های با قدمت بالا در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون خط تولید لوله مبلی که سال گذشته راه‌اندازی شده، با قدرت در حال فعالیت است و لوله موردنیاز سازه‌های چادر امدادی را تولید می‌کند. در بخش تولید پتو که دارای دستگاه‌های قدیمی است، با برنامه‌ریزی انجام شده بزودی شاهد ارتقاء و توسعه کیفی آنها و جایگزینی دستگاههای جدید خواهیم بود. اراده ای محکم با برنامه ریزی مطلوب در این مسیر وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha