اختصاص ۲۰ میلیون متر مکعب آب از محل سد شهریار به شهرستان طارم

استاندارزنجان گفت: همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان زنجان،از محل سد شهریار برای طارم در حدود ۲۰ میلیون‌متر مکعب تخصیص آب برای سال پیشرو گرفته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محسن افشارچی پیش از ظهر روز سه شنبه(۱۰بهمن ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با موضوع  تبیین دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان زنجان،ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: سفر ریاست جمهوری به استان زنجان برکاتی دارد که شاید هیچکس به اندازه استاندار ارزش این سفر را نمیداند چرا که با حضور رئیس جمهور و نمایندگان در استان بسیاری از مشکلات استان احصا و رسیدگی می‌شود و همچنین رقابت مثبتی نیز  بین استانداران ایجاد میشود.

وی با بیان اینکه طبق برآوردها در دور دوم سفر ریاست جمهوری تصمیمات اعتباری۵۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در استان احصا شد، افزود: تصمیم بر این شد که در سفر اول که بصورت پروژه محور حرکت کرده بودیم در این سفر دوم بصورت برنامه محور پیش برویم به طوری که بیشترین حجم اعتبارات
در خصوص مسئله آب و راه بود که ۵۰ درصد به این موضوع اختصاص پیدا کرد.

استاندار زنجان با اشاره به اتفاقات مثبت رخ داده شده در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بیان کرد: در دور دوم سفر که مورد بازدید قرار گرفت پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفره زیتون زنجان بود که کار بسیار زیادی را می طلبد و در این راستا نیز  برای این پروژه در حال گرفتن مشاور هستیم و امیدواریم آخر سال جاری کار را شروع کنیم.

افشارچی با اشاره به احداث سد مشمپا که تاکنون در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بین سال های ۹۲ تا ۹۸ هزینه شده است اما به دلیلی نامشخص ادامه روند احداث، متوقف شده بود، افزود: در این سفر ریاست جمهوری با رئیس سازمان محیط زیست در این خصوص مذاکراتی داشتند که خوشبختانه مشکلات این سد حل شده است و وزارت نیرو موظف است که در سریع ترین زمان کار را شروع کند.

وی افزود: سد مشمپا برای تامین آب زنجان بسیار حیاتی است چراکه بخشی از خدابنده و سایر نقاط نیز نیاز به این سد را دارند که باید مطالبه جدی در این زمینه صورت گیرد.

افشارچی در ادامه همچنین با اشاره به مشکلات آبی شهرستان طارم بیان کرد: همچنین  در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، از محل سد شهریار برای طارم در حدود ۲۰ میلیون‌متر مکعب تخصیص آب برای سال پیشرو گرفته شد.

وی با بیان اینکه استان زنجان در حوزه معدن ثروت زیادی دارد، اظهار کرد: از لحاظ زیست محیطی اصول را زیرپا نمی گذاریم ول نباید امکان تولید ثروت را در استان با بی‌تدبیری از دست برود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برقراری مجدد پرواز فرودگاه زنجان، گفت: در تلاش هستیم تا یک هواپیما را در استان مستقر کنیم با این حال هم پرواز زنجان برقرار خواهد شد و هم اینکه پرواز دیگری برای یکی از استان‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha