هلال‌احمر یاد و خاطره ۲ شهید امدادگر کرمان را زنده نگه می‌دارد

در آستانه چهلمین روز شهادت ۲ امدادگر جوان جمعیت هلال احمر، یادواره شهدای حادثه تروریستی کرمان با حضور رئیس جمعیت هلال احمر در این استان برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)؛ دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت دو امدادگر هلال احمر کرمان گفت: قیمت شهادت در نزد خداوند ارزانی داشتن بهشت است. شهادت اوج یک معامله دنیوی، اخروی و معنوی است.

وی ادامه داد: شهادت تجارتی است که بهره ای بی نهایت دارد. شهدای امدادگر هلال احمر در برابر خداوند جایگاه والایی دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه روسای جمعیت های ملی، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر نیز شهادت دو امدادگر ما را تسلیت گفتند، تاکید کرد: به این شکل اقدامات امدادگران جمعیت هلال احمر ایران جهانی شد.

وی ادامه داد: یک فرد قبل از شهادت باید ویژگی‌ها و خصوصیاتی ویژه داشته باشد که به مقام شامخ شهادت نائل شود. این افراد در تحمل سختی‌ها مقاوم هستند، زود از میدان بیرون نمی روند و همیشه از خداوند تقاضای آمرزش دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: شهدا همگی به قدرت خدا اتکا دارند و فقط از خدا خوف دارند و پیوندشان فقط با ولایت است.

کولیوند با تاکید بر اینکه شهدا همیشه به خدا توکل داشته و صبری عظیم دارند گفت: بصیرت و آگاهی، آرام کردن دیگران، معرفت، شادابی، امید به خدا، نظم و انضباط، لبیک گفتن به ولی امر در مواقع لزوم، در صف مقدم بودن رفع خطرها، پیشگام در سازندگی، حضور در تمام عرصه‌ها از جمله سایر ویژگی‌های شهدا است. ما نباید از یاد و پیام شهدا غافل شویم.

وی ادامه داد: پیام شهدا فقط منطقه ای، ملی و کشوری نیست بلکه بین المللی است. در همین زمان که در کشور ما آرامش برقرار است در غزه مردم زیر بار سنگین ترین حملات توپخانه ای دشمن هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: نائب رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر در کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از فلسطین که در تهران برگزار شد اعلام کرد که در طول تاریخ شاهد این جنایت ها که در غزه در حال وقوع است، نبوده ایم.

کولیوند افزود: مردم در غزه برای آب و غذا به ستوه آمده اند ولی وقتی با آنها تماس می‌گیریم می‌گویند که مشکل اصلی آنها نداشتن دارو است.

وی ادامه داد: پیام شهدای ما این است که مواظب برادران و خواهران دینی خود در غزه باشیم که به لطف خدا در این ۴ ماه مقاومت کرده اند.

کولیوند گفت: از تمام کمک هایی که از سراسر دنیا در بندر العریش مصر جمع شده فقط ۲۵ درصد به غزه وارد شده است و مابقی این کمک ها در حال از بین رفتن است، این کار هم یک اقدام نقض کننده حقوق بشردوستانه است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطر نشان کرد: بیش از ۷ هزار مصدوم هم اکنون در غزه وجود دارد که از دریافت خدمات درمانی محروم هستند.

کولیوند خاطر نشان کرد: خانواده شهدا نعمت هایی هسنند که باید جایگاه آنها حفظ شود. هلال احمر یاد، خاطره و جایگاه دو شهید امدادگر هلال احمر کرمان که در حادثه تروریستی گلزار شهدا به شهادت رسیدند را همیشه زنده نگه خواهد داشت.

وی در ادامه بیان کرد: خدمات هلال احمر باعث شد عالی ترین نشان صلیب سرخ به هلال احمر ایران داده شود و در زلزله ترکیه نیز عالی ترین نشان خدمت را به هلال احمر ایران دادند، با وجود اینکه کشورهای دیگر کمک بیشتری به ترکیه کرده بودند.

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر این سرمایه‌ها اجتماعی را حفظ کرده است گفت: امدادگران هلال احمر ژنرال های ما هستند که برای حفظ جان مردم از تمام وجود خود مایه می‌گذارند.

کولیوند در ادامه بیان کرد: هلال احمر ایران در زلزله ترکیه شب و روز در حال کار بود علی رغم اینکه در همان زمان در داخل کشور هم درگیر زلزله خوی و برف و کولاک کوهرنگ بودیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha