افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۲ پروژه  عمرانی بنیاد مسکن زنجان در ایام دهه فجر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، گفت: در  ایام دهه فجر ۲۲  پروژه عمرانی در حوزه عمران روستایی و بازسازی و مسکن روستایی با اعتباری بیش از ۱۵۸ میلیارد ریال در مناطق مختلف استان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، به فرمان حضرت امام خمینی (ره)  تشکیل شد، اظهار کرد: هدف از تشکیل این بنیاد عمران، آبادانی و توسعه ی روستاها بوده که نشان دهنده ی اهمیت و جایگاه اساسی محرومیت زدایی در اندیشه ی حکومت اسلامی است‌

وی افزود: در همین راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همواره  در تمامی ابعاد اقدامات خود در خصوص عمران و آبادانی روستاها موضوع کلان توسعه پایدار روستایی را که عبارت است از وحدت میان ابعاداجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی به منظور بالا بردن سطح معیشت و رفاه مردم روستایی مد نظر قرار داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به به برنامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در دهه فجر بیان کرد: در این ایام ۲۲ پروژه  عمرانی در حوزه عمران روستایی و بازسازی و مسکن روستایی با اعتباری بیش از ۱۵۸ میلیارد ریال  در مناطق مختلف استان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

خواجه ای  تصریح کرد: ۱۴پروژه در زمینه اجرای طرح هادی ،۸ پروژه در زمینه بهسازی مسکن روستایی در سطح روستاهای استان افتتاح خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اجرای طرح هادی روستایی اشاره کرد وگفت: تعداداجرای طرح هادی درروستاهای بالای۲۰ خانوار ، ۴۴۸ روستا می باشد، به طوری که می توان گفت؛ میانگین اجرای طرح هادی روستایی  در استان زنجان  ۶۳/۷  درصد و در سطح کشور ۵۷ درصداست که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

این مسئول، بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را از دیگر فعالیت های مهم این نهاد برشمرد و گفت: از مجموع ۹۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان، تا کنون ۵۷ درصد مقاوم سازی شده است، که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۱۰ شاهد مقاوم سازی کلیه واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان باشیم.

خواجه ای  خاطر نشان کرد: این نهاد در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی در دست اجراء و یک هزار و ۳۴۳واحد مسکونی به مساحت ۱۶۳ هزار و ۳۴۴ مترمربع در دست طراحی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha