خروج ۲۴۰۰ خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد در زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان، با اشاره به توانمند سازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار  و ۴۰۰خانواده با توانمند سازی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، روح اله صالحی صبح روز شنبه(۱۴بهمن ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه ۲۶ هزار خانوار در سطح استان زنجان تحت پوشش این نهاد قرار دارند، اظهار کرد: این تعداد خانوار در قالب ۴۵ هزار نفر  می باشد که در بخش های مختلف ارائه خدمات می شوند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین اولویت های کمیته امداد توانمند سازی خانواده های تحت پوشش است، افزود:  از ابتدای سال جاری با همکاری خیرین، دستگاه های اجرایی و رسانه ها و...روز چهارشنبه ۱۸ بهمن جشن خودکفایی دو هزار مددجو تحت پوشش برگزار خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه ۲ هزار مددجو تحت پوشش این نهاد با به خودکفایی رسیدن از چرخه حمایت خارج می شوند،بیان کرد: از ابتدای سال جاری حدود دو هزار  و ۴۰۰خانواده از چرخه حمایتی خارج شدند و هزار خانوار جدید شناسایی شده است که بنا داریم تا پایان سال ۵۰۰ خانوار نیازمند که جز دهک های یک تا سه شناسایی شود.

صالحی با اشاره به برنامه های مهم دهه فجر این نهاد گفت: جشن خودکفایی ۲ هزار مددجو، بهره برداری از ۳ هزار و ۶۳۳ طرح اشتغال با سرمایه گذاری ۳۳۵ میلیارد تومان، تهیه ۴۵ سری جهیزیه، بازدید از ۳۰۰ خانواده تحت پوشش، افتتاح ۳ مرکز نیکوکاری، اعزام ۴۰۰ مددجوی زیارت اولی به مشهد مقدس، اردوی راویان پیشرفت ویژه دانش آموزان، جشن تکلیف پسران و دختران نو مکلف و....از برنامه های این نهاد در ایام دهه فجر است.

ارائه ۳۵ هزار خدمات مشاوره به خانواده های تحت پوشش

وی با اشاره به افتتاح کلینیک رز این نهاد در راستای خدمات مشاوره ای به جامعه هدف گفت: باتوجه به وجود برخی مشکلات افتتاح این مرکز به تعویق افتاد اما فعالیت آن آغاز شده بود که ساختمان این مرکز ۱۸ بهمن ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: این مرکز با ارائه خدمات مشاوره به جامعه هدف توسط ۱۷ نفر مشاور خواهد بود که از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ هزار مورد خدمت مشاوره انجام شده است.

صالحی با بیان اینکه استان زنجان جز ۶ استان برتر کشور در حوزه مشارکت مردمی است،افزود: همچنین این استان در حوزه سرانه اکرام رتبه یک و محسنین رتبه سوم، در حوزه ارتباط با رسانه ها نیز رتبه سوم کشوری و همچنین زکات جز ۱۰ استان برتری هستیم.

بیش از ۲ هزار بیمار خاص و صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد زنجان است

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان در خصوص بیماران خاص و صعب العلاج این نها، گفت: یکی از سرفصل های مهم خدماتی این نهاد در حوزه سلامت خانواده است دائما رصد ها و پایش های لازم از خانواده های تحت پوشش انجام می‌شود که ۲ هزار و ۱۵۱ بیمار خاص و صعب العلاج در استان زنجان تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، ادامه داد این بیماران در کنار ارائه بسته های معیشتی خدمات درمانی ویژه ای را دریافت می کنند که باتوجه به پایش صورت گرفته در طی ۱۰ ماهه سال جاری افرایش جزئی در این بخش داشته ایم.

صالحی با بیان اینکه این بیماران هدف تحت پوشش خدمات توان بخشی نیز ارائه می شود، گفت:  در طی ۱۰ ماهه سال جاری قریب به ۴.۵ میلیارد تومان با هم افزایی بین موسسات خیریه و ۲ میلیارد تومان نیز از محل منابع کمیته امداد  به این بیماران ارائه خدمات شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha