جشنواره‌ها را متعلق به همه هنرمندان می‌دانیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین تجلیل از روزنامه‌نگاران تراز انقلاب (قلم مقدس) در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره‌ها را متعلق به همه هنرمندان می‌دانیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا)، محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب، افزود: الحمدالله ما جشنواره‌های متعددی را از ابتدای بهمن ماه داشتیم. جشنواره‌های مد و لباس فجر، جشنواره شعر و تئاتر که به پایان رسید.

وی افزود: در حال حاضر هم جشنواره تجسمی‌ و جشنواره فیلم درحال برگزاری است و ان‌شاءالله پس از این‌ها جشنواره موسیقی را خواهیم داشت که در واقع این موارد عناوین اصلی فعالیت‌ها است.

وزیر فرهنگ افزود : الحمدالله از این نوع برنامه‌ ‌های بزرگداشتی مانند همین حوزه‌ها از جمله جشنواره قند پارسی را نیز داشتیم. امروز هم مراسم قلم مقدس برگزار شد. الحمدالله جریان فرهنگی هنری و ادبی کشور پای این‌کارها آمده‌اند. امسال یک رونق بسیار مثال زدنی را داریم و من جا دارد تا از این سخنگاه استفاده کنم و از همه هنرمندان اهالی فرهنگ تشکر کنم.

وزیر فرهنگ درباره رضا مقدسی روزنامه نگار برجسته کشورمان تاکید کرد: آقای مقدسی عزیز از خبرنگاران عزیزی بوده که جا دارد به ایشان توجه شود. دوستان ما همت کردند و یک بزرگداشت و جشنواره‌ای را ترتیب دادند که امسال سال دوم این رویداد بود.

وی افزود: در این مراسم فرهنگی پنج روزنامه نگار برجسته تراز انقلاب اسلامی معرفی شد که ان‌شاءالله سال‌های آینده هم چنین موردی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: آیین قلم مقدس مراسم تجلیل، تکریم و تعظیم از بزرگانی بود که حق دارند. حالا تلاش شده تا نسل‌های مختلف را هم داشته باشیم که الحمدالله انجام شد.

اسماعیلی درباره تعدا فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر نیز گفت: الحمدالله ما ۲۲ فیلم در سودای سیمرغ داریم و در جمع ۳۳ فیلم در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر حضور دارد.

وی افزود: بخشی از فیلم‌ها را قبل و حین جشنواره می‌بینم، انصافا کارهای خوبی ارائه است. همه آثار در یک ردیف نیست ولی امتیاز این دوره حضور گونه‌ها و موضوعات مختلف و حضور نسل‌های مختلف است.

وزیر فرهنگ ادامه داد: بیش از ده کار برگزیده از کار اولی‌ها داریم که تاکید کرده‌ام امسال بخش ویژه‌ای برای تقدیر از این عزیزان در انتهای جشنواره داشته باشیم.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کشور تصریح کرد: فیلم شورعاشقی فیلم خوبی است. چون این فیلم‌ها در معرض داوری هستند ما خیلی نمی‌توانیم از این فیلم‌ها صحبت کنیم؛ ولی فیلم خوبی بود و کار فاخری شده بود و ما باید تشکر کنیم. موضوع فیلم موضوعی بود که همه با آن ارتباط برقرار می‌کنند و جا دارد از این مجموعه و همه عزیزانی که کارهایشان در مرحله داوری است تشکر کنم.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: درباره فیلم‌های قرآنی دوستان ما چند کار را شروع کردند. یکی از آن‌ها بحث حضرت ابراهیم است. موارد دیگری هم هست که مستقیم داستان‌های قرآنی را روایت می‌کند، ان‌شاءالله باید بتوانند آن را به تولید برسانند. امیدوارم سال آینده در این زمینه به طور ویژه چند کار را داشته باشیم‌.

استاد دانشگاه تهران در پاسخ به اینکه برخی از هنرمندان می‌گویند ما را به جشنواره فیلم فجر راه نمی‌دهند و اسم‌مان را خط زدند، گفت: من بلافاصله به همکارانم گفتم که اگر خدایی نکرده اینجا ناهماهنگی‌هایی شده باید جبران کنند. به آقای خزاعی و آقای امینی هم عرض کردم که سریعا پیگیری شود. ناهماهنگی‌ها ان‌شاءالله حل می‌شود و تکرار نخواهیم داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور درباره حضور پویانمایی‌ها و اتفاقات خوب جشنواره گفت: ما خدا را شاکر هستیم که الحمدالله امروز یک پویانمایی جزء کارهای برتر مورد استقبال مردم است. داستان مربوط به امام رضا (ع) بیش از ۶۰ میلیارد تومان فروش داشته است که جای تشکر و تبریک دارد و این نشان می‌دهد اگر کارهای خوبی ساخته می‌شود مورد اقبال مردم است.

وی ادامه داد: ما بنیاد پویانمایی را راه اندازی کردیم و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است. همه این موارد به این دلیل است که جریان پویانمایی در کشور رونق بگیرد و حوزه اقتصاد کار هم بسیار خوب است و در خارج از کشور هم تولیدات این عرصه را به چند زبان خواهیم داشت تا بتوانیم در خارج از کشور هم نمایش داشته باشیم، مثل کار پسر دلفینی که بالای ۲.۵ میلیارد در روسیه فروش داشت.

وزیر فرهنگ درباره علت نبود فیلم بی‌بدن در بخش سودای سیمرغ جشنواره تاکید کرد: روزی که این فیلم در مرحله انتخاب بود، بیش از چهل دقیقه از فیلم را همکاران ما در هیات انتخاب ندیده بودند و نتوانسته بودند آن را جمع بندی کنند. البته این اثر فیلم خوبی بود و من خودم این فیلم را دیدم. من باید از همه عوامل و بازیگران این فیلم و شهرداری که دوستان ما همکاری داشتند تشکر کنم، ان‌شاءالله مورد توجه مردم قرار گیرد. ما از همه هنرمندان تشکر می‌کنیم.

وزیر فرهنگ در عین حال تاکید کرد: ما جشنواره‌ها را متعلق به همه هنرمندان می‌دانیم. جشنواره برای همه هنرمندان است و خودشان صاحب‌خانه و میزبان هستند. ان‌شاءالله همه فرصت داشته باشند حضور پیدا کنند.

وی درباره هدف از برگزاری رویداد قلم مقدس نیز گفت: در قلم مقدس ما به دنبال یک قلم الگو، نمونه و اسوه برای نسل جدید خبرنگار و روزنامه‌نگار هستیم که ان‌شاءالله آن تراز را داشته باشند. دوستانی که امروز معرفی شدند همگی در تراز بالا هستند، افراد زیادی در این تراز هستند که ان‌شاءالله سال‌های آینده معرفی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha