حشد شعبی: تجاوز آمریکا به عراق بدون پاسخ نمی‌ماند

رییس جریان حشد شعبی عراق با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با حمله به عراق از خطوط قرمز عبور کردند، تصریح کرد که این حملات بی‌پاسخ نمی‌ماند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)فالح فیاض رییس هیات حشد شعبی عراق در مراسم تشییع شهدای تجاوز اخیر آمریکا اعلام کرد که تجاوز آمریکا به عراق برای هدف قرار دادن مستقیم نیروهای حشد شعبی بود.

وی تاکید کرد که این حادثه بدون پاسخ رها نمی‌شود، چرا که حمله‌ای وقیحانه به شمار می‌رود و خون شهدای حشد شعبی نشان دهنده جایگاه عراق و کرامت این کشور است.

فیاض ادامه داد: ما اجازه نمی‌دهیم که خون هم میهنان ما به یک محتوای کم اهمیت سیاسی تبدیل شود، چرا که حشد شعبی عزت نیروهای مسلح و افتخاری برای تمامی عراقی‌ها است.

رییس حشد شعبی عراق تصریح کرد که نیروهای خارجی باید عراق را ترک کنند، چرا که با هدف قرار دادن نیروهای مسلح ما، از خطوط قرمز فراتر رفته‌اند.

رییس هیات حشد شعبی عراق اعلام کرد: نیروهای ما برای حمایت از مرزها و مبارزه با تروریسم در آنجا مستقر بودند و حمله به نیروهای حشد شعبی بازی با آتش است.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد شنبه از انجام حملات به مواضعی در خاک سوریه و عراق خبر داد. «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در پی شهادت شماری از نظامیان و غیرنظامیان این کشور بر اثر حمله ارتش تروریستی آمریکا به منطقه عکاشات و القائم واقع در غرب استان الانبار، دیروز را عزای عمومی اعلام کرد.

حشد شعبی عراق دیروز با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد بر اثر تجاوز بامداد شنبه آمریکا به نیروهای مقاومت در غرب عراق، ۱۶ نفر شهید و ۳۶ تن زخمی شدند و جستجو برای یافتن مفقودین ادامه دارد. حشد شعبی تاکید کرد که «ما آمادگی خود را برای هر گونه دستور صادره از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح برای حفظ حاکمیت، وحدت ارضی و امنیت ملت عراق اعلام می‌کنیم.»

«یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تأیید حمله آمریکا به غرب کشور خود، تصریح کرد که این حملات، ناقض حاکمیت و با هدف تضعیف دولت بغداد در ایجاد ثبات در کشور صورت گرفته‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha