زنان مورد تاکید مقام معظم رهبری چه کسانی هستند؟

یک استاد دانشگاه اظهار کرد: زن مورد تاکید مقام معظم رهبری زنی است که استقلال خود را از مکاتب غربی حفظ کرده و خودش به جامعه الگو ارائه می‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)،دکتر اصغریان استاد دانشگاه در مورد نقش زن از دیدگاه مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ایشان معتقدند در طبیعت الهی زن آنچنان لطافت، زیبایی و گرمای محبت وجود دارد که می‌تواند محیط اطراف خود را رشد دهد. پس از پیروزی انقلاب نیز موضوع زن در صدر توجهات قرار داشت و مقام معظم رهبری نیز در تلاش بودند تا زنی را تعریف کنند که بی حاشیه و تاریخ ساز باشد و انسانیت بر جنسیت او غلبه داشته باشد.

وی افزود: ایشان نقاط قوت زنان را با ایمان و عزت ترکیب کردند و تاکید کردند زنان می‌توانند در کنار مردان در مسیر رشد و کمال حرکت کنند. نگاه اسلام به جنسیت درجه دوم است و در درجه اول شأن انسانیت زنان است که جنسیت در آن نقشی ندارد.

زنی که در انقلاب ظاهر شده دست دوم نبوده و ابزار سوءاستفاده دیگران نیست. این زنان مردانی را تربیت کردند که بتوانند ۸ سال از خاک خود دفاع کنند. در الگوی زن مسلمان نقاط قوت زنانه با ایمان و عزت ترکیب شده و ارزش آفرینی و تشخص زن تعبیر می‌شود.

اصغریان در رادیو گفت و گو با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: در غرب یک ظلم و تحقیری به نام آزادی به زنان شده که نگاه نامعادله گویانه‌ای برای آنها به همراه دارد و به وسیله‌ای برای انتفاع مردان تبدیل شده‌اند و زن انقلاب نیز باید به این تحقیر یک پاسخ نه بدهد. در جهان مسئله‌ای به نام بحران زن وجود دارد اما نگاه انقلاب اسلامی به زنان پس از گذشت سالها همچنان جای بحث دارد.

این استاد دانشگاه همچنین با اشاره به حضور پر رنگ زن مسلمان ایرانی در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: در تبیین الگوی سوم زن خلأهای نظری بسیاری وجود دارد. نظریه‌ها باید به صورت جدی با مبانی کامل اجرا شده و برای آن برنامه ریزی شود. زن مورد تاکید مقام معظم رهبری زنی است که استقلال خود را از مکاتب غربی حفظ کرده و خودش به جامعه الگو ارائه می‌دهد. امروز گروه‌های مختلفی با حضور زن در جامعه مخالفند که با منویات رهبری منافات دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha