کد خبر: 212700
۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
چهارباغ اصفهان به  رنگ سینما

گرمای عدالت فرهنگی در فجر انقلاب اسلامی در بهمن ۱۴۰۲ محور گردشگری چهارباغ اصفهان را رنگ و بوی سینمائی می دهد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از  روابط عمومی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، “سید مهدی سیدین نیا” مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان طی یاداشتی با تاکید بر درستی نقشه راه دولت و سازمان سینمایی در جهاد ملی سینما سازی و توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در پهنه جغرافیایی ایران به استقبال برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در اصفهان رفته است:
اصفهان واژه نامه عشق است، خاک اصفهان را از دیر باز هنرپرور و مردم آن را هنر آ فرین معرفی کرده اند و بدین سان می توان اصفهان را مهد فرهنگ و هنر با مردمانی پرشور و نشاط خواند.

چنین جامعه ای با فرهنگ کهن با تنوع فرهنگی و همزیستی اقوام و ادیان مختلف نیازمند ایجاد فضای  فرهنگی با روحیه عدالت خواهی است.
عدالت فرهنگی یعنی توزیع عادلانه امکانات فرهنگی یک جامعه که با استحقاق های افراد و نهادهای فرهنگی متناسب است و در این موضوع رابطه مستقیم بین فضای فرهنگی جامعه و توزیع عادلانه امکانات حائز اهمیت است.
در پرتو عدالت فرهنگی امکان توسعه پایدار بیشتر فراهم می شود و در ادامه ، امکان برقراری عدالت اجتماعی بیشتر فراهم می شود.
اما باید دانست آن چه مهم است، دستیابی به توسعه پایدار می باشد که از مهمترین مولفه های آن سلامت فرهنگی جامعه و عدالت اجتماعی است.
بسط عدالت فرهنگی و سینمائی، تقویت و گسترش زیر ساخت‌ها، شناسائی مشکلات سینما، تکریم سینماگران ، تجهیز، نوسازی و تکمیل طرح های نیمه تمام، رفع دغدغه ها و مشکلات فعالان سینما ،  در راستای عدالت فرهنگی و بمنظور دسترسی اهالی سینما و مردم علاقه مند می باشد . گرمای عدالت فرهنگی در فجر انقلاب اسلامی در بهمن ۱۴۰۲ محور گردشگری چهارباغ اصفهان را رنگ و بوی سینمائی می دهد تا چهارباغ سینمائی اصفهان با آن نگاره های تاریخی جان تازه به فرهنگ و هنر جهان شهر اصفهان بدهد.

نگاه جدی به تولیدات سینماگران اصفهان که امسال با افزایش کمی و کیفی  بخش جنبی جشنواره  رونق خواهد گرفت در راستای عدالت فرهنگی و حمایت از سینماگران اصفهانی، فصل نو در عرصه سینمای اصفهان خواهد بود.

ایجاد بستر حضور ارزشمند پیشکسوتان که عمر خود را در شکوفائی جریان سینمای اصفهان صرف کردند نشان از نگاه جدی ستاد برگزاری جشنواره در تکریم نام آوران تاریخ سینمای اصفهان و پیشکسوتان امروز دارد.

در بهار انقلاب اسلامی و در چهاردهمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان هر روز با نام یکی از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی نامگذاری شده تا به برکت روح والای شهداء سینمای اصفهان نفسی تازه کند.

بواقع بهار فرهنگی سینما در فصل سرد زمستان با شکوه حضور اهالی سینما در اصفهان و در گذر فرهنگی چهارباغ جشن شکوه عدالت فرهنگی در سینمای اصفهان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha