مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از معرفی بیش از ۲۰ زمین وقفی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان توسط این اداره کل خبر داد و گفت: زمین وقفی سه شهرستان مورد پذیرش قرار گرفته و در حال اجرای طرح است.

حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور و استاندار مازندران به‌صورت مستمر بحث طرح نهصت ملی مسکن به‌شمار می‌رود که اوقاف نیز در همین راستا به کمک دولت رفته است.

وی با بیان اینکه ما زمین‌های زیادی را برای واگذاری به این طرح معرفی کردیم، افزود: در حال حاضر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۲۰ زمین را معرفی کردیم که در سه شهرستان پذیرفته و زمین تحویل داده شد و برای شهرهای دیگر منتظر نتیجه هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های آمل، گلوگاه و میاندورود زمین تحویل داده شد و این آمادگی را داریم که با تمام وجود در کنار دولت بوده و مشکلات مردم را برطرف کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حیدری مساحت سه زمین واگذار شده به طرح نهضت ملی مسکن را ۴۸ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: ارزش این اراضی وقفی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که برای خانه‌دار شدن مردم به دولت واگذار شده است.

برگزاری جشن‌های امید و افتخار به‌مناسبت دهه فجر در امامزادگان مازندران

حیدری‌جناسمی با بیان اینکه دهه فجر، دهه نمایش کارآمدی، توانمندی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر معاندان و مستکبران و بدخواهان این نهضت دینی و مردمی است، افزود: عزت و افتخاری که امروز ایران اسلامی آن را به دست آورده مرهون تدابیر رهبری، خون شهدا و ایثارگری بزرگان انقلاب است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای برنامه های دهه مبارک فجر در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها شامل فضاسازی، جشن امید و اقتدار با هدف ارائه دستاوردهای انقلاب با هدف ایجاد امید و نمایش اقتدار و پیشرفت، هماهنگی جهت سخنرانی اساتید از مبلغان بومی، اجرای طرح قرار دوازدهم با هدف توزیع بسته های معیشتی و تحصیلی و جهیزیه، اجرای مانور سلامت با هدف استقرار گروههای مختلف و خدمات رایگان به زائرین، برگزاری محصولات شمیم خدمت با هدف کمک به اقتصاد بانوان خانه دار و فروش محصولات خانگی تولیدی، محافل انس با قرآن، برپایی خیمه انقلاب ویژه کوکان و نوجوانان، کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی در بقاع متبرکه، نشست‌های بصیرتی، عطرافشانی قبور شهدا، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، اجرای گروه سرود، دیدار با خانواده معظم شهدا، سلسله نشست‌های بصیرتی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب می‌شود.

وی در پایان از احیای موقوفات بر اساس فرمایشات امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی که امام خمینی (ره) بر آن تاکید داشته این بود که موقوفات باید به حالت وقفیت بازگشته و عمل به وقف شود و در همین راستا اوقاف و امور خیریه مازندران با تلاش بی‌وقفه توانسته بسیاری از موقوفات را از دست متصرفین آزاد و به حالت وقف بازگرداند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha