کد خبر: 212753
۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵
مجلس دوازدهم باید به فکر محیط زیست باشد

رئیس شورای رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: امیدواریم در انتخابات پیش‌رو یک مجلس فعال، تخصصی و پاک‌دست به‌وجود بیاید که در کنار دولت به فکر محیط زیست مردم باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)«غلامعلی حدادعادل» رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب امشب (یکشنبه) در همایش حامیان محیط زیست که به همت کانون‌های محیط زیست شورای ائتلاف برگزار شد، با بیان اینکه دوران قرون وسطی دوران تسلط طبیعت بر انسان بود، گفت: بشر در ادامه زیست خود توانست در ادامه با کمک علم بر طبیعت مسلط شود.

وی با بیان اینکه انسان وقتی بر طبیعت مسلط شد، طبیعت را از بین برد و آن زیاده‌خواهی و اشتهای بی‌نهایت که در سرشت همه انسان‌ها ست کار خود را کرد، افزود: تعبیر قرآن برای انسان قابل توجه است، قرآن می‌گوید که انسان حریص آفریده شده است. ما شاهد استخراج بی‌رویه معادن و قطع بی‌رویه درخت‌ها، کشتار حیوانات در طبیعت و کارهای ناشایستی دیگر هستیم که دنیا به این سمت می‌رود.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اظهار کرد: تسلط بی‌رحمانه انسان بر طبیعت، باعث واکنش طبیعت بر انسان شده است. «تن‌ها یک زمین» نام کتابی است که در ایتالیا نوشته شده که به سرمایه‌داران و تولیدکنندگان می‌گوید توجه داشته باشید که زمین در خطر است و اگر زمین قابل زیست نباشد، جای دیگری نیست که شما بروید.

حدادعادل با بیان اینکه در دنیا مسأله محیط زیست، دغدغه جهانی است و انسان چگونه می‌تواند با طبیعت به یک تعادل برسد، افزود: شرط رسیدن به این موضوع این است که انسان بتواند جلوی حرص خودش را بگیرد، اگر انسان با خدای خود صلح نکند با طبیعت نمی‌تواند صلح کند.

وی افزود: انسانی که معتقد به خدا نباشد دلیلی نمی‌بیند که غصه نسل‌های فردا را بخورد و این نکته بسیار مهمی است.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه باید از افرادی که در مجلس و شورای شهر تهران از محیط زیست حمایت کرده‌اند تشکر کنم، ابراز امیدواوری کرد: در انتخابات پیش رو یک مجلس فعال، تخصصی و پاک‌دست به‌وجود بیاید که در کنار دولت به فکر محیط زیست مردم باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha