شرکت‌های دانش بنیان به بازیگران بزرگ اقتصادی تبدیل شده‌اند

مشاور معاون علمی‌ فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: شرکت‌های دانش بنیان دیگر تنها شرکت‌های کوچک مجاور دانشگاه نیستند و به بازیگران بزرگ اقتصادی تبدیل شده‌اند.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)،مهندس علیرضا خاک دامن مشاور معاون علمی‌ فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و مدیر کل حوزه ریاست معاونت علم و فناوری  با موضوع دستاوردهای نانو گفت: ما در سال ۸۹ قانون حمایت از موسسات و شرکت‌های دانش بنیان را داشتیم.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان از ۵۵ شرکت در سال ۹۲ به بیش از نه هزار و پانصد شرکت در سال جاری رسیدند. ما در حوزه ایجاد شرکت‌های دانش پایه در این ده سال موفق بوده‌ایم. در سال ۱۴۰۰ قانون جهش تولید دانش بنیان به تصویب مجلس رسید این قانون قدم بعدی کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان بود این قانون ایجاد اقتصاد را هدف خود قرار داد.

خاک دامن  در برنامه روزنه رادیو گفت و گو تصریح کرد: این موضوع نوید افزایش جدی نقش دانش بنیان‌ها در اقتصاد کشور را می‌دهد در دو سال گذشته رشد دویست درصدی صادرات شرکت‌های دانش بنیان را داشتیم. در سال ۱۴۰۰ تقریبا ششصد میلیون دلار صادرات شرکت‌های ما بوده و در سال ۱۴۰۱ این عدد به هشتصد و پنجاه میلیون دلار رسیده است.

مدیر کل حوزه ریاست معاونت علم و فناوری اظهار کرد: امیدواریم این عدد تا انتهای سال به دو میلیون دلار برسد و این نشان می‌هد که شرکت‌های دانش بنیان دیگر تنها شرکت‌های کوچک مجاور دانشگاه نیستند و به بازیگران بزرگ اقتصادی تبدیل شده‌اند که اثرات آن را در سفره مردم خواهیم دید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha