۲۰ پارک در شهر زنجان احداث خواهد شد

شهردار زنجان گفت: ۲۰ پارک در عرض دو سال به فضای سبز شهر زنجان اضافه می‌شود به عبارتی پارک‌های شهر ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،علیرضا فیروزفر روز دوشنبه (۱۶ بهمن ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ، ضمن تبریک گرامیداشت دهه مبارک دهه فجر با اشاره به اتمام فاز جنوبی پروژه بزرگ سبزه‌میدان اظهار کرد: در اجرای ادامه پروژه سبزه‌میدان با مشکل عدم تعیین و تکلیف معبر زینبیه مواجه هستیم که طبق طرح مصوب باید این معبر مسدود شود و ترافیک به سبزه‌میدان هدایت شود.

وی با بیان اینکه آخرین تصمیم، اجرای موقت مسدودسازی و پایش ترافیکی شهر است افزود: اگر پروژه تعیین و تکلیف شود این پروژه به مراحل نهایی نزدیک می‌شود و با این شرایط بیش از ۵ ماه تا پایان پروژه باقی نمی‌ماند.

شهردار زنجان همچنین با اشاره به پروژه کف‌سازی بازار زنجان توسط شهرداری زنجان گفت: باتوجه به اینکه شهرداری هیچ وظیفه‌ای در این خصوص نداشت اما برای حل این مشکل ۴۰ ساله ورود کرد و ۲۰ هزار متر مربع در داخل بازار و ۷ هزار متر مربع در کوچه‌های اطراف کف‌سازی بازار انجام گرفت.

فیروزفر با اشاره به اجرای موفقیت آمیز نهضت آسفالت در سال جاری، بیان کرد:  در مجوع ۲۷۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در معابر اصلی و فرعی شهر زنجان در سال گذشته و جاری انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه شهیدان کریمی که از نوع پروژه طرح و ساخت است، افزود: این پروژه در اجرا تاخیری ندارد و در حال پیش روی است و با توجه به تغییرات صورت گرفته در پروژه ۵۰ میلیارد تومان در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده است.

شهردار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطوط حمل و نقل عمومی شهر زنجان گفت: تا یک ماه آینده خطوط حمل و نقل منظمی را در شهر زنجان شاهد خواهیم بود و از شهروندان زنجانی بابت مشکلات سال های گذشته در حمل و نقل عذرخواهی می کنیم.

فیروزفر به عملیات احداث سه بازارچه در سطح شهر زنجان اشاره کرد و گفت: اپلیکیشنی طراحی خواهد شد که به صورت لحظه‌ای قیمت مصوب شده توسط کمیته مشترک شهرداری و سایر ارگان‌های ذیربط را ارائه خواهد داد.

وی با اشاره به آمادگی شهر زنجان برای عملیات زمستانه و برف‌روبی یادآور شد: ۱۲ دستگاه نمک‌پاش مکانیزه و ۲ دستگاه برف‌خور توسط شهرداری خریده شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در حوزه احداث پارک‌ها تحول بنیادین در سطح شهر را شاهد هستیم، تصریح کرد: ۲۰ پارک در عرض دو سال به فضای سبز شهر اضافه می‌شود به عبارتی پارک‌های شهر ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

فیزوزفر با اشاره به اینکه دیوارنگاره میدان ولیعصر با نظرخواهی از بسیاری از افراد جانمایی شده است، و همچنین در مرکز شهر مکانی به اجرای این دیوارنگاره نبود، گفت:  برای این دیوارنگاره زنجان با یک سازمانی  قرارداد بسته شده و قرار است در سال، ۱۲ طرح اکران انجام شود و هر اکران نیز ۱٠٠ میلیون تومان هزینه خواهد داشت. 

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha