کد خبر: 212833
۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۱۷
ساخت «رویاشهر» ۴ سال زمان برد

محسن عنایتی کارگردان انیمیشن «رویا شهر» از مشکلات و چالش‌های ساخت انیمیشن گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از ستاد خبری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، محسن عنایتی کارگردان انیمیشن «رویا شهر» درباره چالش‌های ساخت انیمیشن توضیح داد: قاعده ساخت انیمیشن این طور است که فیلمساز نباید خودش را محدود کند. اوایل که وارد حوزه انیمیشن شدم با چنین تصوری پیش می‌رفتم اما زمانی که جلوتر رفتم متوجه محدودیت‌های بسیاری شدم. بزرگترین محدودیت هم مسائل مالی است که موجب می‌شود از نیروی انسانی کمتری استفاده کنیم.

او ادامه داد: از طرفی چون مجبوریم بیشترین هزینه را در مرحله تولید داشته باشیم، در مرحله پیش تولید به ویژه در مرحله فیلمنامه و تصویری کردن آن، همچنین زمان و هزینه این بخش دچار مشکل و مجبور می‌شویم خیلی سریع از آن عبور کنیم؛ به عقیده من این بزرگترین ضعف کار است و این طور نیست که فقط ما با آن مشکل داشته باشیم بلکه گروه‌های دیگر انیمیشن سازی هم با این امر مشکل دارند.

عنایتی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه انیمیشن‌هایی که ساخته می‌شوند تا چه اندازه مناسب پدر و مادرهایی هستند که با فرزندانشان به سینما می‌روند، بیان کرد: ما در انیمیشن «بنیامین» با این مشکل مواجه شدیم و یکی از اهداف‌ اصلی ما در «رویاشهر» همین موضوع بود که پدر و مادرها هم بتوانند در کنار فرزندانشان فیلم را دنبال کنند. به همین دلیل یک کاراکتر مادر داریم تا شرمنده مادرانی نشویم که فرزندان‌شان را برای تماشای فیلم همراهی می‌کنند. من فیلم را در چند سینمای مردمی با تماشاگران دنبال کردم و دیدم که پدر و مادرها در کنار بچه‌هایشان به تماشای فیلم ترغیب شده‌اند.

عنایتی با بیان اینکه ساخت انیمیشن «رویا شهر» حدود ۴ سال زمان برده است، گفت: مرحله پیش تولید حدود ۶ ماه زمان برد و پس تولید هم چند روز پیش تمام شد.

این کارگردان درباره طولانی شدن زمان تولید انیمیشن بیان کرد: پروسه انیمیشن در همه جای دنیا زمان‌بر است چرا که حجم عواملی که روی یک انیمیشن کار می‌کنند، بسیار است، این امر اجتناب ناپذیر است و ساخت انیمیشن کار زمان بری است و همه جا هم جزو پرفروش‌ترین‌هاست. انیمیشن بعد از فیلم‌های کمدی در ایران پرفروش‌ترین است و معتقدم باید فروش انیمیشن از کمدی بالاتر برود.

عنایتی با بیان اینکه گروه ما در شهرستان کار می‌کند، افزود: نگاه‌ ما کار گروهی است چرا که ساخت انیمیشن واقعا کار دشواری است. انیمیشن فقط کار کارگردان نیست و افراد بسیاری در ساخت آن مشارکت دارند.

انیمیشن «رویاشهر» داستان ماجراجویانه پسربچه‌ای به نام آرات است که تصمیم دارد قهرمان رویاشهر شود. این اثر نگاهی به آینده دارد و امیرهوشنگ زند سرپرست گویندگان این اثر سینمایی است.

انتهای پیام/.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha