کد خبر: 212841
۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح برگزار شد

مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح صبح امروز با حضور امیر سرتیپ واحدی در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد.

در این مراسم، دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش، سپاه و فراجا به اجرای رژه پرداختند.

امیر خلبان حمید واحدی پیش از آغاز این مراسم با حضور در یادمان شهدای دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کرد.

در پایان این مراسم بیانیه مشترک دانشجویی دانشگاه‌های افسری ارتش قرائت شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دهه فجر آغازگر طلوعی مبارک در کهن سرزمین ایران است که با تلالو انوار الهی آن پایه‌های نظام استبدادی و سلطه ستمشاهی برای همیشه از جا برچیده شد و فصل جدیدی از حیات ملت بزرگ ایران در پرتو، معنویت، عزت، آزادی و استقلال آغاز شد. ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ خیابان ایران شاهد حضور مردانی بود که با قلبی بصیر و دلی آگاه به برقراری یک نظام اسلامی و با طبعیت از رهنمودهای آن امام مبارز در مدرسه علوی بیعتی تاریخی با رهبر خویش بستند انتشار خبر این حرکت تاریخی و ماندگار پیکره‌ی رژیم ستمشاهی را به لرزه درآورد و آخرین امیدهای آنان را به ناامیدی مبدل ساخت و به واسطه این حرکت انقلابی روند پیروزی انقلاب اسلامی سرعت گرفت و امام انقلاب در آن روز مدال افتخار سربازی امام زمان (عج) را به. سینه این مردان شجاع و مبارز نصب کرد که مقام معظم رهبری درباره ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی چنین فرمودند: نقش ارزنده همبستگی باشکوه کارکنان ارتش به خصوص نیروی هوایی در اضمحلال و شکست رژیم ستم شاهی نشان دهنده شعور ایمانی و انقلابی این عزیزان فداکار و عشق ورزیدن به آرمان‌های مقدس و آزادی خواهانه ملت در این سرزمین بود | موجب شد علیرغم فشارها و اختناق شدید آن روز این عزیزان گام در میدان مبارزه با ظلم و جور نظام پهلوی برداشته و یک صدا با ملت دلاور در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ حماسه پرشکوه این بیعت را در صفحات تاریخ اسلامی ثبت نمایند.

شروع جنگ تحمیلی علیه کشورمان آغاز دوباره‌ای بود برای ثبت یک افتخار بزرگ در کارنامه درخشان نیروی هوایی شهادت قریب به ۲۰ نفر از خلبانان نیروی هوایی در ماه‌های قبل از شروع رسمی جنگ و اسارت سیدالاسرای ایران سرلشگر خلبان شهید حسین لشگری قبل از جنگ خود گواهی بود بر حضور مقتدرانه نیروی هوایی در مقابله با حملات دشمن و تنها دو ساعت پس از آغاز جنگ تحمیلی در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ نیروی هوایی وارد عمل شد و خلبانان شجاع با به پرواز درآوردن جنگنده‌های خود از پایگاه‌های بوشهر و همدان اولین پاسخ را به دشمن دون داده و در کمتر از ۱۰ ساعت پس از آن عملیات بزرگ کمان ۹۹ در سحرگاه اول مهرماه به دست خلبانان و کارکنان غیور نیروی هوایی رقم خورد و با عبور ۱۴۰ فروند جنگنده از خطوط مرزی عراق پایگاه‌ها تأسیسات و فرودگاه‌های کشور متخاصم را مورد هدف قرار دادند به طوری که برخی از آن‌ها تا ۲ ماه غیر عملیاتی مانده و همه‌ی بدخواهان نظام اسلامی مان را در بهت و حیرت فرو برد.

 آری باید نگاشت قصه مردانی که در کابینی از معرفت سوار شدند و باندهای پرواز را و تا اوج آسمان پرواز کردند باید روایت کرد از کلاه‌هایی که سرها گذاشتند را تا آسمان همراهی کردند باید سرود روایت چترهایی که هیچوقت فرصت باز شدن پیدا نکردند. 

امروز ما میراث دار خون آن شهدا و قهرمانانیم و همان را با بصیرت مسیر و آگاهی ادامه میدهیم و در کارنامه درخشان خود افتخارات بزرگی، چون دستگیری شرور عبدالمالک ریگی مبارزه با تروریسم تکفیری در منطقه و کمک رسانی به هم وطنان عزیزمان در بلایای طبیعی ساخت هواپیمای جنگی و آموزشی، همچون صاعقه آذرخش کوثر و، یاسین ساخت انواع پهپاد ساخت بمب‌های نقطه زن انجام رزمایش‌های موفق بر اساس دستورالعمل‌های نیرو را در کارنامه داریم ما را این افتخار بس که نگهبانی از بلند آسمان ایران زمین را بر دوش میکشیم و برفراز این سپهر نیلگون حافظان وطنیم این راهی است که از کربلای حسینی آغاز و تا ظهور منجی عالم بشریت ادامه دارد. آن هنگام که غرش رعد آسای پرندگان آهنین، بالتان در صبحگاه چشم‌ها طنین می‌اندازد، آن زمان که در افق دید شما تنها شهامت است و شهادت آن زمانی که در یک پلک به هم زدن در پشت کوه‌های سر به فلک کشیده از چشم منتظرمان پنهان میشوید لطف خدا با شما باد که تا بوده آسمان از آن پرندگان آزاد دل بوده.

درود بر شما رهادلان آسمانی. درود بر شما که در اوج زیسته اید و بر الطاف نامتناهی نگریسته اید روزتان فرخنده باد و نامتان پاینده اینک بعد از گذشت ۴۵ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ضمن گرامیداشت این روز ارزشمند یاد و خاطره شهدا ایثارگران و آزادگان سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران خصوصاً نیروی هوایی را گرامی میداریم و به روح بلند و ملکوتی امام مهربانمان و همه‌ی شهدای انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی مدافعان حریم | امنیت و اقتدار ایران اسلامی و شهدای جبهه مقاومت درود میفرستیم؛ و علو درجاتشان را از ایزد منان خواستاریم. تا آسمان هست و پرواز شکوه شما برقرار باد و نامتان پاینده؛ بلندای آسمان از آن شما باد.

والسلام و علیکم و رحمه الله وبرکاته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha