همزمان با دهه فجر و با حضور وزیر اقتصاد؛سامانه اطلس سرمایه‌گذاری کشور رونمایی شد

همزمان با پنجمین روز دهه فجر انقلاب اسلامی، اطلس سرمایه‌گذاری کشور طی مراسمی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)این مراسم با حضور رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، "مجتبی توانگر" رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال و "عزت الله اکبری" رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و تعدادی از معاونان وزارت اقتصاد برگزار شد.
بنا بر این گزارش، در این مراسم که خبرنگاران رسانه های گروهی نیز حضور داشتند، مراحل اجرایی و ویژگی ها و کارکردهای اطلس سرمایه‌گذاری توسط رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور تشریح شد.
همچنین "علی محمدی" مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان لرستان در ادامه این مراسم گزارشی از وضعیت اطلس سرمایه‌گذاری در استان متبوع خود از طریق ویدئو کنفرانس ارائه داد.
در ادامه، "عزت الله اکبری" رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که به دعوت سازمان سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در جلسه حضور یافته بود، طی سخنانی آغاز بکار اطلس سرمایه گذاری ایران را اقدامی خوب و بجا خواند و ابراز امیدواری کرد، دولت یا سران قوا، با اعطای اختیارات ویژه به وزیر اقتصاد، فرایند تشویق و حمایت از سرمایه گذاری سرعت را دو چندان بخشند.
"مجتبی توانگر" رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی، با قدردانی از عملکرد وزارت اقصاد و شخص دکتر خاندوزی در راه اندازی اطلس سرمایه گذاری ایران، به نمایندگی از سایر نمایندگان، برای رفع هر گونه مشکل و مانع احتمالی قانونی در اجرایی کردن و بهر برداری از خدمات این سامانه، اعلام آمادگی کرد. وی گفت: در دوره جدید وزارت اقتصاد، نگاه آقای خاندوزی به بحث اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان ها بسیار روشن و قابل تقدیر بوده است.
توانگر با بیان اینکه آینده، متعلق به حوزه اقتصاد دیجیتال است، تصریج کرد: در مجموع، عملکرد دولت سیزدهم در توجه به حوزه اقتصاد دیجیتال، ارزشمند و قابل تقدیر است.
گفتنی است، اطلس سرمایه گذاری در پاسخ به ضرورت موجود اطلس سرمایه گذاری کشور با هدف استفاده از آخرین فناوریهای روز دنیا برای گردآوری و تحلیل داده های مکانی مؤثر بر سرمایه گذاری نظیر میزان و نحوه پراکندگی منابع، امکانات ظرفیت ها، مزیت ها و همچنین مخاطرات محدودیت ها، نیازها و سایر عوامل تأثیرگذار در یک منطقه جغرافیایی با ابتکار سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی وفنی ایران، راهبری فنی سازمان نقشه برداری کشور و همکاری با دیگر دستگاه های اجرایی ملی و استانی ایجاد شده است.
این اطلس ارائه گزارش علمی، فراگیر و مبتنی بر ظرفیت ها و محدودیت های هر منطقه جغرافیایی علاوه بر ایجاد مبنای قابل اتکا برای راهنمایی سرمایه گذاران، در انجام مطالعات پیش از سرمایه گذاری، نقش کلیدی در هدایت علمی جریان سرمایه گذاری و نیز ارائه مشاوره صحیح و منطقی به مدیران برای رسیدن به تصمیم های بهینه ایفا می نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha