مطالعات طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار زنجان  به اتمام رسید

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۱۰۰ درصد مطالعات طرح هادی روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، رضا خواجه ای ظهر روز سه شنبه (۱۷ بهمن ماه)در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان ضمن تبریک گرامیداشت دهه فجر، با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بعد از فرمان امام راحل در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ دایر شد، اظهار کرد: بنیاد مسکن در سه حوزه عمران روستایی، بازسازی مسکن روستایی و مسکن شهری فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن بیشترین فعالیت خود را در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی، طرح‌ هادی به کار گرفته است، افزود: ۱۰۰ درصد مطالعات طرح هادی روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۱۹۸ روستای زیر ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که در ۶۸ روستا مطالعه طرح هادی انجام خواهد شد.

خواجه ای با بیان اینکه در بیش از ۳۸۴ روستا بازنگری طرح هادی روستایی انجام شده است، بیان کرد: امسال نیز در ۱۶۸ روستا بازنگری طرح هادی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه  ۸۳.۷ درصد واحد های مسکونی روستایی سند دار شده است، افزود: همچنین برای ۳۶ درصد شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز صدور سند مالکیت انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۴۷۶ پروژه در روستاهای طارم در حال انجام است، اظهار کرد: ۵۰ درصد از پروژه ها در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است و در سایر شهرستان‌ها نیز به فراخور نیاز اقدامات آغاز خواهد شد.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه ۵۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم‌سازی شده است، بیان کرد: مقرر شده بود امسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گیرد، که از این تعداد تسهیلات تا به امروز ۱۰ هزار و ۵۳۰ فقره به استان تخصیص یافته و ۶ هزار و ۳۴۷ فقره نیز به بانک‌های عامل معرفی شده است. 

وی ادامه داد:  در صورت تخصیص کل تسهیلات ، میزان مقاوم‌سازی مسکن روستایی از ۵۸ به ۶۸ درصد خواهد رسید و به عبارتی در عرض یک سال ۱۰ درصد واحدها مقاوم‌سازی خواهند شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در شهر زنجان و ابهر پروژه‌های مسکن ملی در حال اجرا است، گفت: برای بیش از ۳ هزار پروژه مسکن نیز برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha