امروز ایران اسلامی به یک کارگاه بزرگ اجرایی، عمرانی و آموزشی تبدیل شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که برای ایجاد اشتغال پایدار راه گریزی جز مجهز شدن به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وجود ندارد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)صولت مرتضوی با پراهمیت شمردن مسأله آموزش در ایجاد اشتغال پایدار گفت: در این راستا ضرورت دارد طراحی‌های آموزش سازمان فنی‌وحرفه‌ای بر اساس اولویت‌سنجی بازار کار محقق شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری طبنا «صولت مرتضوی» امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از یک هزار پروژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اتفاقاتی که در دولت سیزدهم شاهد آن هستیم، در سایه‌ خون شهدای ما به بار نشسته است.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در این عرصه اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به یک کارگاه بزرگ اجرایی، عمرانی و آموزشی تبدیل شده است.

وی یکی از این دستاوردها را بهره‌برداری از یک هزار مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و کارگاه‌های آموزشی با اعتبار بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، عنوان کرد و افزود: مرزهای توسعه زمانی درنوردیده می‌شود که کارگزاران توسعه محور مجهز بر ابزار عمل و علم باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در فنی و حرفه‌ای، هم علم را مشاهده و ملاحظه می‌کنیم و هم عمل را و برای برون رفت از مشکلات و پدیده‌ها و آسیب‌های اجتماعی باید اشتغال ایجاد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در ۲ سال گذشته اقدامات مطلوبی درباره همسان‌سازی حقوق و مزایای همکاران انجام شد، هرچند تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله داریم.

وی بیان داشت: باید در حوزه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری طرحی نو در انداخت که مجهز به آموزش فنی و حرفه‌ای باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بازنگری، تنظیم و ارائه لایحه اساسنامه آموزش فنی و حرفه‌ای و تصویب در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان اقدام بسیار ارزشمند و شایسته‌ای بود که محقق شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha