شناسایی بیش از فرار مالیاتی ۶ هزار فرار مالیاتی در کردستان

مدیرکل امور مالیاتی در کردستان گفت: ۶ هزار و ۶۳۵ مودی مشکوک به فرار مالیاتی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق رصد حساب های بانکی و سامانه بازرسی های مالیاتی شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، مصطفی فعله گری با اعلام این خبر اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی پیس بینی شده کشور برای سال ۱۴۰۳، ۵۰ درصد رشد دارد این به معنای افزایش مالیات واحدهای اقتصادی فعلی نیست چراکه مالیات آنها تابعی از درآمد است.

وی یادآور شد: افزایش درآمدهای مالیاتی دولت از محل شناسایی مودیان جدید و فرارهای مالیاتی تامین می شود.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با اشاره به اینکه حساب بانکی ۱۶ هزار نفر در استان مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: امسال در استان ۲ هزار و ۴۰۰ مودی مشکوک به فرار مالیاتی در کردستان از طریق رصد حساب های بانکی شناسایی شده است.

فعله گری بیان کرد : سه شرکت با بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی در استان شناسایی شده که مطابق مقررات مالیات آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی یادآور شد: چهار هزار و ۲۳۵ مورد فرار مالیاتی هم از طریق سامانه بازرسی های مالیاتی شناسایی و تاکنون هزار و ۵۰۰ نفر وار فاز صدور برگ تشخیص شدند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان بیان کرد: از ابتدای سال جاری از محل فرار مالیاتی ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مالیات مطالبه شده است.

فعله گری گفت: ۸۵ مطب در استان مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد ۳۰ مورد تخلف مالیاتی آنها احراز شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha