ترجیح من حضور «پروین» در جشنواره ونیز است

کارگردان فیلم «پروین» اظهار کرد برنامه‌هایی برای ارائه فیلم در جشنواره‌های بین‌المللی دارند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از ستاد خبری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، محمدرضا ورزی کارگردان فیلم سینمایی پروین بیان کرد: معرفی خوراک‌های ایرانی و نشان دادن صنایع دستی و المان‌های سنتی در فیلم «پروین» نگاه آقای ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود و دوست داشتند این اتفاق برای نخستین بار اتفاق بیفتد.

او افزود: یکی از دلایل انتخاب پروین اعتصامی برای موضوع فیلم، به عنوان میراث ناملموس کشور بود چرا که مفاخر ما میراث فرهنگی ما هستند و نگاه وزیر ارشاد و وزیر میراث این بود که این تعامل را دو وزارتخانه داشته باشند و کاری در این باره تولید کنند و من از این دو بزرگوار و مدیرعامل بنیاد فارابی تشکر می‌کنم.

ورزی همچنین درباره انتقادها نسبت به فیلمبرداری «پروین» در کاخ سعدآباد و کاخ گلستان اظهار کرد: ما در کاخ فیلمبرداری نداشتیم بلکه در مجموعه‌ای از عمارت‌های قدیمی مربوط به دوره قاجار، کوچه باغ‌ها و باغ قدیمی فیلمبرداری کردیم. یکی از لوکیشن‌های ما نزدیک کوه بود و حتی در ورودی آن از سمت پادگان بود. ما در کاخ گلستان فیلمبرداری نداشتیم و پشت کاخ، خانه‌ای قدیمی بود که از آن استفاده کردیم. فقط صحنه دانش‌سرا را در یکی از تالارهای کاخ گلستان فیلمبرداری کردیم. ما در این فیلم تعدد لوکیشن داشتیم که شامل شهرک سینمایی و بیرون شهر تهران می‌شد. لوکیشن سلیقه کارگردان است و این حق را دارد تا هر جایی را به عنوان لوکیشن انتخاب کند و برای تبیین این موضوع بر اساس ضرورت پیش رفتیم.

انتهای پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha