اولین مدرسه امدادو نجات هلال احمر زنجان افتتاح شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:  در ششمین روز از دهه مبارک فجر نخستین مدرسه امداد و نجات هلال‌احمر این استان در شهرستان خرم دره افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حکمت اله‌ هاشمی در آیین افتتاح مدرسه امداد و نجات هلال احمر نسیم‌ مینو خرم دره ضمن تبریک فرارسیدن چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران افزود: افتتاح مدرسه امداد و نجات هلال احمر در مدرسه ابتدایی نسیم مینو شهر خرم دره ارزشمندترین طرحی است که در دهه فجر امسال به ثمر نشست.

وی تاکید کرد:  با افتتاح این طرح دانش آموزان این‌ مدرسه از آموزش  کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره مند و از دوره ابتدایی  این آموزش ها در میان دانش آموزان نهادینه می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت:  با نهادینه کردن این آموزش ها دانش آموزان امدادگر شده و علاوه بر خود امدادی دگر امدادی نیز خواهند کرد.

هاشمی اظهارداشت: برای نجات جان انسان نیازی به پزشک یا پرستار بودن‌ نیست چرا که
با فراگیری آموزش های هلال‌احمر  می توانیم در  مرگ های بالینی تاثیر گذار بوده و جان انسانها را نجات دهیم.

وی اظهار داشت: در حوزه هایی که حاکمیت خلا دارد هلال احمر به واسطه داوطلبان، امدادگران و جوانانی که دارد آنرا جبران کرده و پیام هلال احمر حمایت از سلامت انسان‌هاست.

این مسئول بر اهمیت آموزش های هلال احمر تاکید کرد و افزود: امروزه کشور پتانسیل وقوع  ۴۰ نوع حادثه را دارد که نیاز است مسئولان و حاکمیت در این خصوص برنامه ریزی داشته و از آموزش، تمرین و مهارت های کافی برخوردار بوده و امدادگر خود و دیگران در جامعه باشیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: کمک می کنیم تا مدرسه ابتدایی نسیم مینو خرم دره تجهیزات لازم را برای امدادرسانی در حوادث داشته باشد.

گفتنی است، مدرسه۱۲ کلاسه نسیم مینو شهر خرم دره با ۳۰۰ دانش آموز از اول تا ششم ابتدایی را داراست که از این تعداد ۶ کلاس در مقاطع تحصیلی چهارم، پنجم و ششم آموزش های هلال احمر را فرا گرفته اند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha