ششمین برنامه مروری بر سینمای ایران به نقد «برگ جان» اختصاص یافت

ششمین برنامه مروری بر سینمای ایران در یونان با نقد و بررسی فیلم سینمایی برگ جان به کارگردانی ابراهیم مختاری در بستر مجازی ایرانفلیکس و کانال یوتیوب منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از  روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانم خریستینا سوتیریو، مجری برنامه ضمن معرفی مختصر این برنامه گفت: امروز می‌خواهیم درباره فیلم برگ جان به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آقای ابراهیم مختاری صحبت کنیم. این کارگردان بنیانگذار انجمن مستندسازان ایران است و فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان کارگردان و نویسنده آغاز کرد. وی آثار سینمایی و مستندهای بسیاری از خود به جای گذاشته است و جوایز متعددی را در جشنواره های داخلی و خارجی از آن خود کرده است. فیلمی که امروز درباره آن صحبت خواهیم کرد، از فیلم‌های موفق در کارنامه این کارگردان به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: این فیلم در امتداد مستندی با نام زعفران و در همان لوکیشن‌ها ساخته شده است. این دومین فیلم بلند وی است که پس از 23 سال ساخته و داستان آن در خصوص کارگردانی است که برای تامین هزینه خرید خانه، قبول می‌کند تا این مستند را بسازد، اما در ادامه داستان متوجه می‌شود که دچار بیماری سرطان شده و تصمیم می‌گیرد به هر نحوی که شده حتی با فروختن دوباره همین منزل مستند مورد اشاره را تمام کند. هدف کارگردان بیشتر نشان دادن نحوه زندگی کردن روستاییانی است که در حوزه کشت و تولید زعفران در استان بزرگ خراسان فعالیت دارند. کارگردان سعی دارد داستان این فیلم را به نحوی شعر گونه و عاطفی بیان کند.

مجری برنامه، سکانس‌های مختلف فیلم را مورد بررسی قرار داد و دیدگاه خود را در خصوص هر سکانس و دیالوگ بیان کرد و گفت: استفاده از موسیقی سنتی، رنگ‌های آرام و به تصویر کشیدن غروب خورشید جزو بخش‌های بسیار تاثیرگذار فیلم است و جمله ای که کشاورز خراسانی به وی می‌گوید که چشمهایت را ببند و صدای بازشدن پیاز گل‌های زعفران را در زیر خاک گوش کن، واقعا من را تحت تاثیر قرار داد. نوع دوستی، طبیعت دوستی و فلسفه زیستی پیام‌های اصلی این فیلم به ماست.

ششمین برنامه مروری بر سینمای ایران به نقد «برگ جان» اختصاص یافت

وی در ادامه، می‌افزاید: خیلی ممنون که تا پایان ویدیو با من همراه بودید. منتظر نظرات شما هستم. راه‌های ارتباطی در نمایشگر به شما نشان داده می‌شود می‌توانید از طریق ایمیل ایرانفلیکس info@iranflix.gr و یا صفحه اینستاگرامی من، پیام‌های خود را بفرستید. فیلم بعدی که باهم بررسی خواهیم کرد فیلم «فصل نرگس» است. فیلم را در پتلفرم ما تماشا کنید و به زودی ویدیو نقد آن نیز در یوتیوب قابل دسترسی خواهد بود. فراموش نکنید که دکمه عضویت را بزنید.

بنابر اعلام این خبر، به منظور معرفی سینمای ایران به مخاطبان یونانی اولین شنبه هر ماه میلادی، یکی از فیلم‌های پخش شده در بستر ایرانفلیکس (www.iranflix.gr) توسط خریستینا سوتیریو بازیگر سینما و تلویزیون یونان که در سریال فاخر سلمان فارسی نیز نقش آفرینی کرده است، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. پس از آن، به مدت یک ماه فیلم مورد نظر در دسترس عموم است و مخاطبان یونانی دیدگاه خود را برای مجری برنامه ارسال خواهند کرد. همچنین، در پایان ماه به دیدگاه برتر جوایزی اهداء خواهد شد.

این برنامه با عنوان «ایرانفلیکس و خریستینا» در کانال یوتیوب با همین نام منتشر می‌شود. خریستینا سوتیریو دانش آموخته دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه آتن است که علاوه بر ایفای نقش در فیلم و سریال‌های یونانی، در چند پروژه بین‌المللی نیز حضور داشته است. وی همچنین، به مدت 2 سال است که در کلاس‌های زبان فارسی این نمایندگی شرکت می‌کند و عضو هیات مدیره انجمن دوستداران زبان و ادب فارسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha