تلاش کردیم در سال جاری به شعار جشنواره فیلم متعهد بمانیم

وزیر فرهنگ گفت: فیلم های ما باید منشأ امید، آگاهی و حس غرور نسبت به داشته های این مرز و بوم داشته باشد و ما شاهد بودیم این اتفاق رخ داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا)، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه بازدید از غرفه‌های اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران گفت: بابت پوشش خبری جشنواره از خبرنگاران تشکر می کنم. انصافا با همکاری خوب اصحاب رسانه مردم در جریان همه اتفاقات مربوط به فیلم ها قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه پررونق ترین دوره حوزه فرهنگ و هنر را امسال تجربه کردیم، افزود: از ابتدای سال برنامه های متعدد فرهنگی هنری با استقبال چشمگیر مردم روبه رو شد و جشنواره فیلم فجر هم از این موضوع مستثنی نبود.

اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: هم از نظر تعداد فیلم هایی که در جشنواره ثبت نام کردند شرایط خوبی را داشتیم و هم از نظر نوع و گونه فیلم ها تنوع خوبی را شاهد بودیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: تلاش کردیم به شعار جشنواره در سال جاری متعهد بمانیم از هیات انتخاب و دبیرخانه و سازمان سینمایی تشکر می کنم چرا که این مهم را به خوبی جلو بردند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در کنار همه حواشی و اتفاقاتی که طبیعی است رخ دهد آنچه درخشید حضور پررنگ مردم بود، تصریح کرد: از عموم علاقه مندان به حوزه فرهنگ و هنر تشکر می کنم، جشنواره فیلم فجر امسال روزها و شب‌های پررونقی تجربه می کند الحمدلله این وضعیت را در جشنواره تئاتر هم داشتیم و انشالله در جشنواره موسیقی هم شاهد آن باشیم.

وی افزود: روزهای انقلاب با برنامه های هنری گره خورده که نشان دهنده عمق فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی است. انشاالله این بهار دل انگیز هنر و سینما روزهای پررونق‌تری برای سال پیشرو ارمغان می دهد.

وی افزود: اول دی ماه در محل تئاتر شهر اعلام کردم به زودی احداث مجموعه بزرگ پردیس جشنواره‌های فجر انقلاب اسلامی را در تهران آغاز خواهیم کرد که با حمایت آقای رییس‌جمهور، دکتر مخبر و همه همکارانم در دولت تفاهم نامه کامل خرید زمین را در خیابان حجاب که در کنار پارک لاله است امضا کردیم. این زمین بیش از هشت هزار متر است و حدود ۱۱۷ هزار متر برای آن تراکم گرفتیم.

وزیر فرهنگ گفت: این محل مجموعه ای بزرگ و کم نظیر است که در دهه های اخیر در تهران چنین مجموعه ای نداشتیم و در روزهای آینده همراه با دکتر مخبر به آن محل خواهیم رفت و کار به صورت نمادین آغاز خواهد شد و تلاش می کنیم در پنجاهمین سالگرد پیروزی انقلاب آن را افتتاح کنیم.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: از فعالیت های همه هنرمندان حمایت تنظیم گرانه خواهیم داشت اما جایی که پای حمایت های مجموعه های مربوط به وزارت فرهنگ است گزاره‌هایی را تقویت می کنیم که به اقتدار و هویت ملی، گذشته پر افتخارمان و آینده پیش روی غرور آفرینمان بپردازد.

وی افزود: خوشحال هستم این نگاه حمایتی باعث شده است با همکاری همه بخش ها اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: از بخش خصوصی به خاطر اقداماتش تشکر می کنم و امروز جشنواره فیلم فجر را به نام فجر انقلاب اسلامی بسیار نزدیک می بینیم و انشاالله قصد دولت همین است که این مسیر را ادامه دهیم.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه در وزارت فرهنگ خودمان را خادم همه هنرمندان می دانیم و با افتخار در کنار آن عزیزان خواهیم بود، گفت: امیدوار هستیم اصحاب فرهنگ و هنر روزهای با شکوه تری را تجربه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha