شرکت بیش از ۹ هزار امدادگر در دوره بازآموزی طرح امدادونجات نوروزی

رئیس سازمان امداد و نجات از برگزاری دوره بازآموزی طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر برای بیش از ۹ هزار امدادگر، با هدف افزایش توانمندی و سرعت عمل در طرح نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)؛ محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات، گفت: دوره بازآموزی طرح ملی امدادونجات در ۶۰۱ پایگاه امدادونجات و برای بیش از ۹ هزار امدادگر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح، تاکنون در ۱۱ استان کشور، برگزار شده است و تا ۱۵ اسفندماه نیز، در سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود.

محمودی افزود: طرح ملی بازآموزی امداد و نجات ویژه نوروز ۱۴۰۳ با هدف افزایش سطح آمادگی و توانمندی نیروهای امدادی و سرعت عمل، جهت ارائه خدمات بهتر در طرح نوروزی ۱۴۰۳ است.

رئیس سازمان امدادونجات، با اشاره به اهمیت طرح بازآموزی تخصصی امدادگران در نوروز ۱۴۰۳، گفت: در این دوره تخصصی، نجاتگران مباحثی همچون کمک های اولیه، اقدامات پیش بیمارستانی، آشنایی با خودروی نجات، آمبولانس و تجهیزات آن، مدیریت در صحنه، نحوه رهاسازی و تثبیت خودروها، چرخه پاسخگویی به حوادث به صورت میدانی و کار عملی از طریق انجام سناریوهای مختلف، امداد و نجات در کوهستان و ... را فرا می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha