رشد ۲۰ درصدی تایید صلاحیت شدگان در استان زنجان/تایید صلاحیت ۲۶۷ نفر

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت:میزان تایید صلاحیت شدگان داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه های انتخابیه استان ۷۱ درصد است که نسبت به دور یازدهم از رشد ۲۰ درصدی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، ابوالفضل رفیعی صبح روز شنبه(۲۱ بهمن ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان ضمن تبریک چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با اشاره به آخرین وضعیت کاندیدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار کرد: 
روز گذشته نتایج بررسی صلاحیت و اعتراضات  داوطلبین از طریق فرمانداری ها ابلاغ و به اطلاع داوطلبین داده شد.

۲ کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در زنجان تایید صلاحیت شدند

وی با اشاره به ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، افزود: در سطح استان زنجان ابتدا ۱۰ نفر در مجلس خبرگان شرکت کرده بودند که دو نفر انصراف دادند و بقیه به دلیل عدم مدرک تحصیلی رد صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان، ادامه داد: طبق آخرین بررسی های اعتراض کنندگان مجلس خبرگان، یک نفر از داوطلبان در استان تایید صلاحیت شد و یک نفر نیز از استان قم به استان زنجان منتقل شد که با این احتساب دو نفر کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در استان به رقابت خواهند پرداخت.

رفیعی اظهار داشت: تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان از ۲۵ بهمن به مدت ۱۵ روز و تا ساعت ۸ دهم اسفند ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همچنین امکان تغییر حوزه برای کاندیدای مجلس خبرگان رهبری تا فردا ۲۲ بهمن ماه قابل انجام است، افزود: استان حداقل دو کاندید دارد و بنابر اطلاعات حوزه انتخابیه کاندیداها قطعی شده  است.

تایید صلاحیت ۲۶۷ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه زنجان

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در ادامه با اشاره به تایید صلاحیت ۲۶۷ نفر کاندیدای متقاضی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های چهارگانه استان  زنجان، گفت:  ۲۳۹ نفر از این تعداد را آقایان و ۲۸ نفر را  بانوان تشکیل می دهند.

رفیعی با اشاره به اینکه میزان تایید صلاحیت شدگان داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه های انتخابیه استان ۷۱ درصد است، بیان کرد: این میزان نسبت به دور یازدهم که ۵۱ درصد بود از رشد ۲۰ درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به تعداد داوطلبان در حوزه های انتخابیه استان زنجان، اظهار کرد: ۱۵۲ نفر در حوزه انتخابیه زنجان و طارم حضور دارند که ۱۳۶ نفر آقایان و ۱۶ نفر بانوان هستند،در حوزه انتخابیه ابهر خرمدره و سلطانیه از مجموع ۴۲ نفر ۳۵ نفر آقایان ۷ نفر بانوان، در حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود ۴۶ حضور دارند که از این تعداد ۴۴ نفر آقایان و دو نفر بانوان هستند،حوزه انتخابیه خدابنده نیز از ۲۷ نفر کاندید، ۲۴ نفر آقایان سه نفر را خانم تشکیل می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: به طور میانگین میزان رقابت داوطلبین نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای هر  هر کرسی ۵۳.۴ درصد است.

رفیعی تصریح کرد:  از مجموع ثبت نام کنندگان برای مجلس شورای اسلامی در استان زنجان،  ۶ نفر به دلیل انصراف  و  ۸ نفر به دلیل عدم وجود شرایط،  ۶۴ نفر به دلیل عدم تایید صلاحیت و ۱۱نفر به دلیل عدم احراز شرایط حذف شدند و داوطلبان می توانند تا ۲۳ بهمن اعتراض خود را  در سامانه ثبت اعتراضات ثبت  کنند.

آغاز تبلیغات کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای از سوم اسفند

وی با بیان اینکه زمان تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی در قانون مشخص شده است، گفت: هر کاندید یک ستاد مرکزی و یک ستاد در هر ناحیه و هر منطقه می‌تواند داشته باشد و حتی ستاد بانوان این کاندیداها نیز می‌تواند فعال شود.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه انتخابات در استان زنجان به صورت نیمه الکترونیکی خواهد بود، افزود:  طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده صرفا برخی شهرها برای انجام تمام الکترونیکی انتخابات آماده شده است.

وجود ۱۴۳۸ نقطه اخذ رای در استان زنجان

رفیعی با بیان اینکه ۷۷۲ شعبه اخذ رای در استان پیش‌بینی شده است، بیان کرد: از این تعداد ۴۵۷ شعبه ثابت و ۳۱۹ شعبه سیار خواهد بود با این وجود در یک هزار و ۴۳۸ نقطه اخذ رای‌ انجام خواهد شد.

وی با اشاره به زمان تبلیغات کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی گفت: تبلیغات از سوم اسفند شروع و ممنوعیت تبلیغات نیز از صبح روز ۱۰ اسفند آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha