افزایش حجم ورودی آب به سدهای کردستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه امسال) تاکنون میزان بارندگی در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد بیشتر است گفت: این مهم نشانگر میزان افزایش حجم ورودی آب به سدها است که در این صورت، در زمینه تأمین آب شرب شهرهای استان، مشکلی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، آرش آریانژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: میزان بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حدود ۱۹۰ میلیمتر بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۷۱ میلیمتر بود.

وی افزود: با توجه به رواناب‌هایی که از ابتدای سال آبی جاری در استان شاهد بودیم، حدود ۴۱ درصد سدهای استان پرآب است که این عدد در سال گذشته حدود ۳۴ درصد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان یادآور شد: این مهم نشانگر میزان افزایش حجم ورودی آب به سدها است که در این صورت، در زمینه تأمین آب شرب شهرهای استان، مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان اضافه کرد: وزارت نیرو در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام داشت و تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی داشت که محقق شد.

آریانژاد ادامه داد: ۱۲ طرح از سوی وزارت نیرو در کردستان به عنوان طرح‌های اولویت‌دار مطرح شد که با تزریق اعتبارات نقدی مناسب و به موقع و کار جهادی شبانه روزی مجموعه این شرکت، این پروژه‌ها بعد از ۲۰ سال وقفه به بهره برداری رسید.

وی تاکید کرد: امیدوارم با حمایت‌های مجموعه وزارت نیرو و مدیران ارشد استان، بتوانیم در ۶ ماهه سال آتی تعدادی دیگر از این پروژه‌های اولویت‌دار این شرکت را به بهره‌برداری برسانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha