بهره مندی بیش از ۲ هزار زنجانی از مزایای بیمه بیکاری

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در استان زنجان از مزایای  بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
محمود عزیزخانی روز دوشنبه (۲۳ بهمن ماه) در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت قریب به ۹۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار دارند، اظهار کرد: از این تعداد سازمان تامین اجتماعی ۴۷ میلیون نفر را تحت پوشش خود قرار داده است، که جمعیت ۵۳ درصدی را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه در سازمان تامین اجتماعی قبل انقلاب ۲۰ مرکز فعال در سطح کشور وجود داشت، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۴ مرکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی و مجهز در کشور در حال ارائه خدمات به بیمه‌شدگان هستند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به تعداد بیمه‌شدگان فراگیر استان ۴۲ هزار نفر است گفت: تا به امروز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در قالب بیمه فراگیر خانوار ایرانی به سبد سازمان تامین اجتماعی اضافه شده‌اند.

عزیزخانی با اشاره به انعقاد قرار داد با امداد گران هلال احمر، ذخیره بسیجیان کشور و هنرمندان روزنامه‌نگاران با سازمان تامین اجتماعی گفت: اضافه شدن این نفرات باعث برگرداندن یک همت در ماه به سازمان شده است. و ۲ میلیون نفر نیز در سال پیشرو به این سبد اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به بحث بیمه کارگران ساختمانی گفت: از سوم آبان ماه جاری بیمه کارگران ساختمانی لازم الاجرا شده و ما موظف هستیم کارگران ساختمانی جدید را که دارای توانمندی هستند به لیست بیمه شدگان اضافه کنیم.

این مسئول همچنین با اشاره به بیمه شدگان خاص استان بیان کرد: در استان ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران، ۱۲ هزار و ۷۰۰ از رانندگان و ۵ هزار نفر از فرشبافان تحت پوشش بیمه هستند.

عزیزخانی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در استان از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، گفت: ۱۲ میلیارد تومان ماهانه به این افراد بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود ۵۳ درصد بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در کشور و استان را بازنشستگان پیش از موعد تشکیل می‌دهند، افزود: در واقع استان زنجان ۱۳ هزار نفر بازنشسته پیش از موعد دارد.

عزیزخانی با بیان اینکه در سطح کشور ۲۶ هزار واحد از بخشودگی جرایم بهره‌مند شدند، گفت: ۳۴۰ مرکز تولیدی استان زنجان نیز با ۱۲.۵ میلیارد تومان و در بحث تقسط بدهی نیز ۸۰۰ واحد صنعتی با ۱۵۵ میلیارد تومان تقسیط بدهی از این طرح ها بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha