مرمت آب بندان های پنج روستای قائمشهر با اعتباری بیش از 11 میلیارد تومان

پنج پروژه مرمت و بهسازی آب بندان  روستاهای پایین لموک، قراخیل، جمنان، میان رود و ارطه دشت از شهرستان قائمشهر  در ششمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: پنج پروژه مرمت و بهسازی آب بندان روستاهای پایین لموک، قراخیل، جمنان، میان رود و ارطه دشت با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 615 میلیون تومان افتتاح شد.
علی درویش نیا با اعلام اینکه این پروژه ها در سطح 28.5 هکتار به بهره برداری رسیده است، توضیح داد: تا پیش از لایروبی حجم آبگیری این آب بندان ها 402 هزار متر مکعب بود که اکنون با مرمت و بازسازی حجم آبگیری آنها به 664 هزار متر مکعب افزایش یافته است.
وی اعلام کرد: با بهسازی آب بندان های روستای های پایین لموک، قراخیل، جمنان، ارطه دشت و میان رود ، 295 بهره بردار این روستاها برای کشاورزی خود دارای آب پایدار شدند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر در خصوص فواید بازسازی و نوسازی آب بندان ها ، گفت: با افزایش آب ذخیره شده در این سازه ها علاوه بر کشت و افزایش محصولات، این آب می تواند برای پرورش آبزی پروری مورد استفاده قرار گیرد.
فرماندار قائمشهر هم در این مراسم ، گفت: بیش از ۸۵ درصد اعتبارات شهرستان به روستاها اختصاص یافته و این بیانگر درک اهمیت روستاها در قائمشهر است.
جواد مولایی قرا افزود: امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان سهم جهاد کشاورزی را بیشتر از سال گذشته خواهیم کرد.
فرماندار قائمشهر در پایان با اشاره به اینکه شاهد پروژه‌های بسیار خوبی هستیم، گفت: آخرین بودجه برای خشکسالی مازندران ۲۰ میلیارد تومان بود که ۱۲ میلیارد تومان آن به قائمشهر اختصاص یافت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha