تحصیل ۷۴ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: در حال حاضر ۷۴ دانشجوی خارجی در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
دکتر مهدی اسکندری صبح روز پنجشنبه(۲۶ بهمن ماه) در اولین گردهمایی دانشجویان بین‌الملل استان زنجان، اظهار کرد: اگرچه اولین قدم در بحث بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها، جذب دانشجوی خارجی است ولی این اقدام فقط بخش کوچکی از اهداف بلند بین‌المللی‌سازی را پوشش می‌دهد.

وی افزود: بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها، موضوعی بسیار وسیع بوده و شامل ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اقتصادی است و در صورتی که دانشگاه‌ها به سمت تحقق این موضوع حرکت کنند قطعا از منافع آن منتفع خواهند شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه بین‌المللی‌سازی یک دانشگاه باعث رقابت آن با دیگر دانشگاه‌های داخلی و خارجی می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها برای اینکه در چنین رقابتی سربلند باشند، لاجرم باید شاخص‌های بین‌المللی و استانداردهای خود را ارتقا دهند و خود را در معرض اعتباربخشی‌های بین‌المللی قرار داده و وارد سامانه‌های رتبه‌بندی شوند.

اسکندری تصریح کرد: این اقدام باعث شناسایی ضعف‌هاو قوت‌هاو به تبع آن، اصلاح نقاط ضعف‌و تقویت نقاط قوت شده و در نهایت به ارتقای دانشگاه‌ها می‌انجامد.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات بین‌المللی باعث تبادل دانشجو و استاد شده و منجر به ارتقای آموزش در دانشگاه‌ها می‌شود، افزود: این ارتباطات باعث توانمندی در حوزه پژوهش از طریق انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با موسسات و شرکت‌های خصوصی و کارخانجات معتبر بین‌المللی و جذب منابع مالی به دانشگاه‌ها می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: ابداعات و اختراعات یک دانشگاه، تا زمانی که به محصول تبدیل نشود، بهره‌ای برای آن دانشگاه نخواهد داشت در حالی که ایجاد ارتباطات بین‌المللی با بنگاه‌های اقتصادی معتبر دنیا می‌تواند باعث بهره‌مندی دانشگاه‌ها و به سرانجام رساندن اختراعات و ایده‌های نوآورانه شود.

اسکندری، توریسم‌درمانی را یکی از موضوعات مهم در سطح دنیا عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه حوزه پزشکی ایران از نظر تکنیک‌های درمانی و سطح علمی پزشکان در مرتبه بسیار خوبی قرار دارد و مراجعات زیادی از کشورهای همسایه به کشور ما برای مسائل درمانی وجود دارد، بنابراین بخشی از فعالیت ما در بین‌المللی‌سازی، در حوزه توریسم‌درمانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه بعد فرهنگی نیز در کنار ابعاد آموزشی، پژوهشی و اقتصادیِ بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها حائز اهمیت است، اظهار کرد: با جذب دانشجویان خارجی، دانشجویان ایرانی با فرهنگ ملل مختلف آشنا شده و مهارت‌های بین‌فرهنگی آنان ارتقا پیدا می‌کند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: از طرف دیگر دانشجویان خارجی نیز پس از فراغت از تحصیل و بازگشت به کشور خود، معمولا ارتباط خود را با دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند حفظ می‌کنند و به عنوان سفیران فرهنگی کشور ما، تمدن و آداب و رسوم ما را به هموطنان خود معرفی می‌کنند.

اسکندری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۴ دانشجوی خارجی در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه، تلاش می‌کنیم تا در حوزه دستیاری تخصصی نیز به سمت پذیرش دانشجویان خارجی حرکت کنیم.

گفتنی است:در این گردهمایی ضمن تقدیر از دانشجویان خارجی برتر سه دانشگاه شرکت‌کننده، عامر عباس، سواره سردار عبدالله، محمد عماربات و جنیتا شاه‌بانو جیلانی به عنوان دانشجویان خارجی برتر دانشگاه علوم پزشکی زنجان مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha