۱۵۶ سامانه هوشمند در جاده های استان زنجان فعال است

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۵۶ سامانه هوشمند در محورهای مواصلاتی استان فعال بوده و محورهای استان را رصد و مورد پایش قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محمد محمدی، با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم مرکز مدیریت راه‌های استان، نظارت بر سامانه‌های هوشمند جانمایی شده در محورهای مواصلاتی استان و پاسخگویی به سامانه ۱۴۱ است، اظهار کرد: مرکز ۱۴۱ علاوه بر رسیدگی به شکایات مردم در زمینه مسافری، جاده‌ای، باری و حمل‌ونقل، در راستای استعلام شرایط جوی، وضعیت جاده‌ها، اطلاعات مسیر و فاصله بین شهرها نیز به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان بیشتر می‌شود، گفت: امید است در این ایام با راهنمایی و کمک به مردم از طریق سامانه ۱۴۱ بتوانیم به مردم بیشترین خدمت‌رسانی را داشته باشیم.

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه به فعالیت سامانه‌های هوشمند در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و افزود: این مرکز با ۷۸ دستگاه ترددشمار، ۳۲ دوربین ثبت تخلفات و ۵ سامانه توزین در حال حرکت، محورهای استان را رصد و مورد پایش قرار می‌دهد.

محمدی تصریح کرد: همچنین ۴۱ دوربین نظارتی در راستای کمک به فعالیت کارکنان سامانه ۱۴۱ در سطح استان وجود دارد که هرگونه تغییر در شرایط جوی، ترافیک جاده‌ای و… توسط این دوربین‌ها رصد و به همشهریان اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی همچنین از فعالیت ۴ تابلوی پیام‌نمای متغیر در سطح استان خبر داد و گفت: تابلوهای پیام متغیر در آزادراه‌ها و عوارضی زنجان_قزوین و زنجان_تبریز جانمایی شده‌اند و هشدارها و اطلاعات لازم از طریق آنها به مسافران و کاربران جاده‌ای داده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha