مصرف ۱۳.۷ میلیون تن آسفالت در سطح شبکه راه‌های کشور

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: عملیات ساخت و بهسازی جاده‌های کشور در سال جاری ۱۰ درصد رشد داشت و ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شبکه راه‌های کشور مصرف شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)امیرمحمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه قیر مورد نیاز آسفالت بخش مهمی از شبکه راه‌های شریانی، اصلی و فرعی در اقصی نقاط کشور از محل قانون اصلاح بند «ک» تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور تأمین شد، گفت: از زمان ابلاغ قانون تا نیمه بهمن ماه سال جاری، ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شبکه ارتباطی کشور به طول ۳۰ هزار کیلومتر شامل راه‌های شریانی، اصلی و فرعی روستایی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ادامه‌داد: در سه ماهه گذشته، عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت حدود ۳۰ هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی کشور اجرایی شد. همچنین عملیات ساخت و بهسازی حدود ۵۷۲ کیلومتر از جاده‌های کشور انجام شده است که این میزان در مقایسه با سال‌های گذشته رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

غفاری اظهار داشت: در صدد هستیم تا بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال نیز حدود ۱۸ میلیون تن در سطح محورهای مواصلاتی آسفالت‌ریزی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha