ضرورت آسیب‌شناسی فاصله زیاد ازدواج تا فرزندآوری در زوجین خراسان جنوبی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه اشتغال و ازدواج دو مشکل اساسی جوانان ایرانی است، گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که در جوانان خراسان جنوبی دیده می‌شود، به تعویق انداختن فرزندآوری است که این موضوع در درازمدت برای استان آسیب‌زا می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، محمدعلی ربیعی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته جوان برگزار شد، جوانان را پرچم‌داران کشور دانست و اظهار داشت: هفته جوان امسال با شعار ایرانی پرچمدار پیشرفت، آغاز شده است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "به قله نزدیکیم"، افزود: افرادی به قله دست می‌یابند که شور و نشاط داشته باشند و از طرفی رهبر انقلاب تحقق بیانیه گام دوم را در جوانان می‌بینند بنابراین وظایف ما ایجاد نشاط، شادابی و امیدآفرینی در بین جوانان است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: از امروز تا ششم اسفندماه بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و اعتقادی با همکاری دستگاه‌های مختلف ویژه جوانان برگزار می‌شود.

*تجلیل از 30 جوان برتر خراسان جنوبی

ربیعی مهم‌ترین برنامه هفته جوان امسال را برگزاری جشنواره جوانان برتر ایران‌زمین اعلام کرد و افزود: این جشنواره در دومین سال با ۴ سرفصل و ۱۰ موضوع برگزار و جوانان برتر 18 تا 34 سال در زمینه‌های ورزش، فعال اجتماعی، فعال جهادی، فیلم، موسیقی، ادبیات و شعر، کنشگر رسانه، دانش‌بنیان و قرآن تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه به نفر اول هر محور ۱۰ میلیون تومان، نفر دوم هفت میلیون تومان و نفر سوم پنج میلیون تومان اهدا می‌شود، افزود: در جشنواره امسال از بین 160 جوان، ۳۰ نفر تجلیل می‌شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به نحوه داوری این جشنواره اشاره و تصریح کرد: داورها برای هر محور از دستگاه‌های مختلف اجرایی انتخاب و پس از بررسی پرونده جوانان، در سامانه امتیاز دادند و در نهایت سامانه به صورت الکترونیک افراد با بالاترین امتیاز را به عنوان برتر انتخاب کرده است.

ربیعی غبارروبی از مزار شهدا، برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان، دیدار جوانان با ولی فقیه و استاندار، برپایی کارگاه‌های پیش از ازدواج، بازدید از سمن‌ها، برگزاری نشست های تبیینی در استان، مشاوره رایگان در مراکز وابسته اداره‌کل و برگزاری اردوی راهیان پیشرفت را از دیگر برنامه‌های این هفته در استان عنوان کرد.

*فعالیت 91 سمن در حوزه جوانان در خراسان جنوبی

وی همچنین از برپایی جشن ازدواج دانشجویی برای 76 زوج با همکاری دانشگاه بیرجند در این هفته خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر ۹۱ سمن فعال در حوزه جوانان زیر مجموعه اداره‌کل ورزش و جوانان هستند.

مدیرکل ورزش و امور جوانان خراسان جنوبی با اشاره به معرفی و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی در هفته جوان امسال، گفت: تسهیلاتی به میزان 3 میلیارد و 150 میلیون تومان برای این منظور در نظر گرفته شده است.

*خراسان جنوبی در اعطای تسهیلات ازدواج انتهای جدول پرداخت است

ربیعی با بیان اینکه 27 دستگاه عضو ستاد ساماندهی امور جوانان هستند، تصریح کرد: خراسان جنوبی در خصوص اعطای تسهیلات ازدواج به جوانان رتبه 31 را در کشور دارد و این مهم همت بانک‌ها را برای جذب اعتبارات بیشتر می‌طلبد.

وی با بیان اینکه طبق قانون اعتبارات مازاد استان‌های برخوردار می‌تواند به استان‌های کم‌برخوردار جابجا شود، اذعان داشت: پیشنهاد ما برای حل معضل وام‌های ازدواج این است که رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها با استان‌های برخوردار مکاتبات خود را در این خصوص آغاز کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان داشت: تا پایان دی ماه امسال ۷ هزار و ۹۵۳ فقره وام ازدواج به جوانان خراسان جنوبی اعطا شده است.

ربیعی تعداد متقاضیان در صف وام ازدواج در استان را ۵ هزار و ۳۱۴ نفر اعلام کرد و افزود: رتبه خراسان جنوبی در اعطای وام ازدواج ۳۱ است.

* 60 درصد متقاضیان وام ازدواج در خراسان جنوبی موفق به دریافت وام شدند

وی با بیان اینکه 60 درصد متقاضیان وام ازدواج در سال جاری موفق به دریافت وام شده‌اند، تصریح کرد: مبلغ تسهیلات اعطایی معادل هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بزرگترین مشکل جوانان در سطح کشور و همچنین استان را اشتغال و ازدواج عنوان و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات جوانان خراسان جنوبی به تعویق انداختن فرزندآوری است که این موضوع در درازمدت برای استان آسیب‌زا است به طوری که هم‌اکنون فرزندآوری در خراسان جنوبی از نرخ کشوری پایین است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha