طرح ملی بازآموزی ویژه نوروز ۱۴۰۳ در خراسان جنوبی برگزار شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: طرح ملی بازآموزی ویژه نوروز ۱۴۰۳ با شرکت 283 نجاتگر از سراسر استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان‌جنوبی، محمدعلی کاوسی گفت: طرح ملی بازآموزی امداد و نجات ویژه نوروز ۱۴۰۳ با هدف افزایش سطح آمادگی و توانمندی نیروهای امدادی و سرعت عمل، جهت ارائه خدمات بهتر در نوروز پیش‌رو برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت طرح بازآموزی تخصصی امدادگران در نوروز ۱۴۰۳، گفت: در این دوره، نجاتگران مباحثی همچون کمک‌های اولیه، اقدامات پیش بیمارستانی، آشنایی با خودروی نجات، آمبولانس و تجهیزات آن، مدیریت در صحنه، نحوه رهاسازی و تثبیت خودروها را آموزش دیدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی بیان داشت: نجاتگران همچنین چرخه پاسخگویی به حوادث را به صورت میدانی و کار عملی از طریق انجام سناریوهای مختلف، ارتباطات و کار با بیسیم فرا گرفتند.

کاوسی با بیان اینکه 283 نجاتگر در سطح استان در دوره بازآموزی طرح ملی امداد و نجات شرکت کردند، گفت: تعداد ۱۲۰ نجاتگر از شهرستان‌های نهبندان، خوسف، درمیان، سربیشه و بیرجند به میزبانی شهرستان سربیشه، 75 نجاتگر از قاین و زیرکوه به میزبانی شهرستان زیرکوه و 88 نجاتگر از شهرستان‌های بشرویه، فردوس، طبس و سرایان به میزبانی فردوس، آموزش‌های این دوره را فرا گرفتند.

وی همچنین از بهره‌مندی از توان مربیان مجرب و با تجربه استان یزد در این دوره خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha